Abstract:
Actualul ghid metodologic probează o dată în plus că Asociația Națională a Trainerilor Europeni din Moldova este în permanentă căutare, pe segmentul instruirii lingvistice a vorbitorilor alolingvi, în pofida faptului că oferta didactică a echipei, pe acest palier, este una generoasă, derivând dintr-o experiență unică, ce are certificatul duratei și al efortului susținut.
De această dată, noutatea demersului se poate desprinde cu ușurință chiar din titlul lucrării –
Învățarea simultană a limbilor –, cu precizarea româna și găgăuza.
Pentru ANTEM, „specializat” în instruirea adulților alolingvi, mai rămâne un element nou în
acest proiect. Este vorba despre preșcolari, copiii de 5-7 ani, care, alături de părinți, vor fi beneficiarii unui program de învățare simultană a limbilor.
În primul compartiment, utilizatorii ghidului sunt familiarizați cu unele concepte metodologice care punctează cadrul teoretic, trasează ideile de la care am pornit prin labirintul abordărilor ce încurajează multilingvismul. Metodologia promovată este în consonanță cu documentele europene de ultimă oră în materie de politici lingvistice.