Abstract:
Ghidul metodologic Predarea-învăţarea integrată a limbii române în Centrele Educaţionale din diasporă constituie un demers inedit al procesului didactic, bazat pe strategiile interactive, colaborare și cooperare, accentul punându-se pe actorul social – copilul conaţionalilor noștri, care dorește să-și păstreze rădăcinile de unde se trage.
Abordarea nouă, inovativă, pe care o propun autorii, necesită implicare, creativitate, flexibilitate, crearea unui mediu propice învăţării limbii române, ceea ce va duce inevitabil la conștientizarea păstrării tradiţiilor naţionale și a valorilor culturale. Structurat în patru capitole - Puncte de pornire: idei, principii și perspective de abordare, Formarea competenţelor verbal-comunicative în procesul de învăţare integrată a limbii române, Managementul procesului de învăţare integrată a limbii române în diasporă, Resurse curriculare privind predarea-învăţarea integrată a limbii române în diasporă,
– ghidul oferă concepţii metodologice de ultimă oră privind predarea-învăţarea limbii
române conform Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi.