Articole: Recent submissions

  • CRAVCENCO, Tatiana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    В данной статье речь идет о новых тенденциях в словообразовании английского языка. Наряду с традиционными, появляются новые способы, которые прочно завоевали свое место в словаре современного английского языка.
  • TATARU, Nina; PLESCENCO, Galina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    În acest articol autorii oferă metode de predare din perspectiva înțelegerii textului literar si poeziei. Limbajul poetic contribue la insusirea gramaticii, semanticii, foneticii și la dezvoltarea imaginației în limba ...
  • GRECU, Jana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Articolul prezent abordează problema traducerii unui text poetic. Autorul descrie trăsăturile traducerii poeziei și analizează aspectele teoretice, oferind un exemplu practic. Un interes deosebit prezintă analiza practică ...
  • SAGOIAN, Eraneac; SAGOYAN, Agunik (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Articolul abordează importanţa predării vocabularului şi a tehnicilor inovatoare de prezentare a sensului elementelor noi la nivel intermediar. Nevoia din ce în ce mai mare de limba engleză a creat o cerere imensă de ...
  • COVALIOV, Olga (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    In articolul acesta se abordeaza tema valorilor si structurilor familiei. Sunt descrise valorile familiale ca cele sociale, politice si religioase. Este cunoscut faptul că valorile sunt importante in orice situații.
  • BUDNIC, Ana; SMOCHIN, Olga (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Articolul studiază importanța și relevanța abordării stilistice a unui text literar la nivel universitar. Dacă vom adopta o abordare stilistică în predarea literaturii, studenții vor avea rolul participativ, deoarece vor ...
  • BALTAG, Veronica (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    În articol se discută importanţa culturii tradițiilor și obiceiurilor studentului în procesul de învățare a limbii engleze. Totodată, profesorul trebuie să respecte drepturile studenţilor şi să dea dovadă de toleranţă ...
  • CEBAN, Valeriu (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    The article is about the unequal role of nominative elements in Linguistic World-images. Nominative elements of syncretic semantics reveal quite well some personal characteristics relevant for certain societies. Such ...
  • VASILACHE, Andrei (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Prezentul articol face referință la abordările și tehnicile inovative de predare a vocabularului nou de limba engleză. La fel, sunt expuse și prezentate principiile de bază după care trebuie să se conducă profesorul de ...
  • ȘCHIOPU, Lucia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Limba Engleză este o limbă internațională care are un număr mare de vorbitori nativi. O limbă atinge un statut global atunci când este abordată ca o limbă care joacă un rol special recunoscut în fiecare țară. În acest ...
  • GANGAN, Olesea (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Prezentul articol propune o serie de activităţi pentru predarea-învăţarea limbii engleze prin intermediul modelului flipped classroom (clasa răsturnată), dar, mai întâi de toate, reflectează asupra relevanţei modelului ...
  • ȘCHIOPU, Lucia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Teoriile de învăţare a inteligenţei arată modul în care evoluează inteligenţa, originea şi interacţiunile senzorio-motorii ale subiecţilor cu mediul înconjurător. Aceste teorii sunt de natură constructivă, deoarece insistă ...
  • CRAVCENCO, Tatiana (2016)
    The present article focuses on intercultural approach in teaching and learning English as a foreign language. A foreign language instruction cannot be reduced only to teaching of linguistic skills like pho-nology, morphology, ...
  • COVALIOV, Olga (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    În acest articol autoarea abordează tema cuvintelor împrumutate, care este un fenomen caracteristic pentru toate limbile şi care a fost întotdeauna o sursă importantă de dezvoltare a vocabularului limbii engleze. Unele ...
  • PETRICIUC, Lilia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    This article explores the manifold benefits students at tertiary level can get from developing a passion for reading and handling a variety of strategies to retrieve, above literal meaning, a valuable asset of extra-linguistic ...
  • GRABAZEI, Svetlana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Acest articol defineşte conceptul idiom, rolul şi funcţionarea lui în cadrul procesului educaţional şi cel lingvistic. Acest concept este răspîndit şi este întrebuinţat, avînd un rol important în procesul educaţional. Am ...
  • NICOLAEV, Eudochia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Articolul este destinat studentilor si profesorilor care predau sau învaţă limba engleză. Materialul este axat pe iluminarea diferenţei de sens între cuvinte care au sensuri destul de apropiate sau chiar tangente. Explicaţia, ...
  • BALTAG, Veronica (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Acest articol reflectă dezvoltarea tehnologică din ultimele decenii, precum şi fenomenul globalizării, care au determinat instituţiile şi specialiştii din întreaga lume să caute competenţe specifice care relevă însuşirea ...
  • AUZEAC, Sergiu (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    În rezultatul cercetărilor efectuate, s-a stabilit că Roma Antică a adus contribuţii considerabile societăţii moderne. Roma Antică a contribuit enorm în toate domeniile, dar mai ales în domeniile lingvistic, juridic şi cel ...
  • SOLCAN, Angela (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Prezentul articol tratează problema învățământului autoreglat al limbii franceze ca limbă străină in cadrul predării – învățării în mediul școlar din Republica Moldova. În cadrul societății actuale caracterizată de schimbări ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account