REPOZITORIU UPSC

Browsing Articole by Title

Browsing Articole by Title

Sort by: Order: Results:

  • CRAVCENCO, Tatiana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    В данной статье речь идет о новых тенденциях в словообразовании английского языка. Наряду с традиционными, появляются новые способы, которые прочно завоевали свое место в словаре современного английского языка.
  • BALTAG, Veronica (2015)
    Studierea gramaticii limbii engleze este foarte importantă. Toate aspectele sunt importante, dar gramatica este important să o înţelegi, deoarece în limba română nu avem unele timpuri pe care le avem în limba engleză. ...
  • LUPAŞCU, Lilia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    „People who blindly place themselves in the collective make themselves something like material, extinguishing themselves as self-determined beings. A willingness to treat others as an amorphous mass fit in with that. A ...
  • MELNICIUC, Radu (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    This article discusses a number of aspects of the problem of using the literary text in the process of teaching and learning foreign languages at the universities of the Republic of Moldova. The low level of reading, ...
  • DONOAGĂ, Diana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    FLE classroom teaching, making by texts in general and literary texts in particular seems to be a fluctuating field in which the learner is often leads to mobilize cognitive resources to open up new cultural, representational ...
  • PETRICIUC, Lilia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    The present contribution aims at popularizing foreign language attrition by providing a brief overview of what it entails with particular focus on how it may affect language development. The synthesis is based on seminal ...
  • BALTAG, Veronica (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Cititul este una din competenţele majore necesare învăţării unei limbi străine. Citirea extensivă este cititul cât mai mult posibil, fără să te gândeşti la minuţiozitatea sensului. Dacă textul este la un nivel corespunzator, ...
  • PETRICIUC, Lilia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    This article explores the manifold benefits students at tertiary level can get from developing a passion for reading and handling a variety of strategies to retrieve, above literal meaning, a valuable asset of extra-linguistic ...
  • ADELSGRUBER, Paulus (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    The article gives an insight into a research project that dealt with coexistence in the multicultural Budjak before the evacuation of the Germans (1940). In 2020, the author went to Stuttgart and interviewed seven Germans ...
  • VASILACHE, Andrei (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2017)
    Articolul dat reprezintă o enumerare caracteristică a unui șir de metode de bază tradiţionale şi moderne, frecvent aplicate în practica predării limbii engleze şi un studiu sub aspect de utilizare practic bazat pe aceste ...
  • COPACINSCHI, Angela (2014)
    The translation known as transposition marks the evidence of the functional equality. Summing up these notices we can say that at least the category of adverb has some similarities through semantic-pragmatic characteristics, ...
  • CHISELIOV, Victor (2016)
    Acest articol se concentrează asupra clasificării sintactice pe baza verbelor germane dupa principiul ,,Tranzitivitate - intranzitivitate" și relevanța acestei clasificări pentru celelalte categorii gramaticale verbale. ...
  • GRECU, Jana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Articolul prezent abordează problema traducerii unui text poetic. Autorul descrie trăsăturile traducerii poeziei și analizează aspectele teoretice, oferind un exemplu practic. Un interes deosebit prezintă analiza practică ...
  • COPACINSCHI, Angela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Being the form of a system of actions, a process, an attitude, a strategy, a goal to be solved or a formative level to be achieved, a means of improvement, research scientific is still current. At the empirical stage an ...
  • COPACINSCHI, Angela (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    The translation usually known as transposition marks the evidence of the functional equality among the elements of the nature and the diversity inside the phrase. Summing up these notices we can say that at least the ...
  • COPACINSCHI, Angela (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    The translation usually known as transposition marks the evidence of the functional equality among the elements of the nature and the diversity inside the phrase. Summing up these notices we can say that at least the ...
  • COPACINSCHI, Angela (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    The study of the translation is focused on fixing the knowledge about using adjective, especially its relationship with different types of transposition. This is what we hope we've achieved based on reference body and other ...
  • CRAVCENCO, Tatiana (2015)
    Acest articol prevede schimbări depistate în lexical englezii moderne din realitatea zilelor de astăzi. Aceste schimbări au loc aproximativ în toate sferele activităţilor omeneşti, reflectându-se în limbaj, iar modul ...
  • BORDEI, Irina (2020)
    Acest articol abordează o viziune constitutivă a glotodidacticii împreună cu ştiinţa limbilor şi educaţia plurilingvistică. Prin urmare, se va încerca definirea termenilor de referinţă didactici şi lingvistici, care ar ...
  • SAGOIAN, Eraneac; SAGOIAN, Agunik (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Acest articol se referă la importanța folosirii mijloacelor vizuale în timpul lecției. Modul în care acestea pot motiva elevii în realizarea sarcinilor propuse dezvoltă imaginația și facilitează înțelegerea.

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account