REPOZITORIU UPSC

Browsing Articole by Title

Browsing Articole by Title

Sort by: Order: Results:

  • TIOSA, Iuliana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2017)
    Before the CEFRL there were more models of communication competence, which led to CEFRL. This article tends to analyze only two of them. It speaks about the model of Canale and Swain which comprises 4 main components and ...
  • SURUGIU, Dorina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Although in language teaching/learning the development of language skills is a priority, culture is the channel that optimises language learning. The intercultural method – based more on understanding than description, ...
  • SOLCAN, Angela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Analyzing the discursive competence, developed in the process of acquisition and that of language learning, we consider it imperial to make a clear distinction between the terms of acquisition and learning. Explaining the ...
  • GUIDEA, Raisa (2014)
    Prezenta lucrare urmăreşte scopul de a pune în discuţie conceptul de conotaţie în limba engleză modernă. Acesta nu pare a fi dificil, la prima vedere, însă a generat numeroase discuţii în lumea ştiinţifică. Ca şi parte ...
  • TĂRÎȚĂ, Victor (2014)
    In acest articol este abordat rolul semanticii in studierea fenomenelor sintactice. Este important ca in în acest proces sa se aplice principiul onomasiologic si nu numai cel mentalist, formal. Delimitarea parţilor de ...
  • TIOSA, Iuliana (2015)
    This article is a critical depiction of two important currents in pedagogy: instructive learning and structural learning. The basic principles of each pedagogical current and the opinions of different researchers, who, ...
  • MARDARI, Alina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Predarea limbilor străine este o arhivă dinamică a învăţământului în care au fost sugerate un sir de modificări în timp. Abordarea comunicativă de predare a limbii (CLT) este considerată o noua eră în predarea limbilor ...
  • SAGOIAN, Eraneac; SAGOYAN, Agunik (2014)
    Acest articol se referă la problema creării grilelor de evaluare eficientă a elevilor. El defineşte ce este evaluarea şi cât de important este crearea grilelor pentru evaluare corectă. Descrie caracteristicile cheie şi ...
  • CRAVCENCO, Tatiana (2016)
    The present article focuses on intercultural approach in teaching and learning English as a foreign language. A foreign language instruction cannot be reduced only to teaching of linguistic skills like pho-nology, morphology, ...
  • CRAVCENCO, Tatiana (2017)
    Articolul în cauză este legat de aspectul intercultural în procesul de predare-învățare a limbii străine. Articolul propune atât activități interculturale, cât și modalități de stimulare a studenților. Educația interculturală ...
  • ȘCHIOPU, Lucia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Culture is not a collection of data, but is "an attribute of all members of society ... and can create consciousness" capable of constituting a "social construction and personal experience" [4]. This article highlights the ...
  • HERȚA, Lilia; GOLUBOVSCHI, Oxana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Dintre genurile folclorice verbale, proverbele sunt cele mai concise, dar nu neaparat cele mai simple ca formă. Proverbele sunt una dintre modalităţile prin care ne exprimăm, care ofera o perspectivă asupra credinţelor şi ...
  • SOFRONIE, Natalia (2017)
    The researches in the sciences of education have realized the need of exploring the heuristic strategies in teaching. According to the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, ...
  • LUPAȘCU, Liliana (2015)
    Este foarte important să realizăm/învăţăm cât mai devreme importanţa identificării şi folosirii diverselor strategii de învăţare. Unele persoane reuşesc singure să identifice şi să folosească eficient strategiile de învăţare, ...
  • PETRICIUC, Lilia; GRECU, Jana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Articolul argumentează necesitatea utilizării de texte literare, indiferent de gen, în didactica limbii engleze ca limbă străină, evidenţiindu-se multitudinea de beneficii educaţionale ale acestora începând cu etapele ...
  • SAGOIAN, Eraneac; SAGOYAN, Agunik (2017)
    Acest articol descrie importanţa dezvoltării competenţei de citire la copii şi valoarea ei educaţională. Acesta specifică ce ar trebui să fie predat în instruirea citirii şi etapele ei de predare (înainte, în timpul şi ...
  • GRECU, Jana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    The present article examines the issue of developing children's reading skills and the use of reading as a method of learning a language. The author pays special attention to the role of fairy tales in this process. The ...
  • SURUGIU, Dorina (2015)
    A special role in the development of intercultural competence at foreign language classes is played by literature. Through text explorations, the student can acknowledge his own culture and learn to understand and respect ...
  • SURUGIU, Dorina (2017)
    The scientific technological progress and its impact on society requires thorough knowledge from teachers, along with efforts to successfully use them in the teaching/learning process. Undoubtedly, these teaching resources ...
  • SÎRGHI, Angela (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    The importance of using distance learning for developing knowledge, skills and competences in English Language teaching in contemporary educational process is reported in the article. In this connection the great attention ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account