REPOZITORIU UPSC

Browsing Articole by Title

Browsing Articole by Title

Sort by: Order: Results:

  • TATARU, Nina; PLESCENCO, Galina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    One of the most common types of analysis is the linguistic analysis of the text. Its purpose is to reveal the basic stylistic features of the text, their functions in the work and also to determine the style of the author. ...
  • BABÂRĂ, Eugenia; TÎRSÎNĂ, Daniela (2015)
    În materialul prezentat spre publicare, autorii evidențiază importanța competenței comunicative la etapa integrării și globalizării, ca rezultat al semnificației limbii engleze în lume, și sarcinilor de a pregăti specialiști ...
  • DENISOV, Emilia; BARBAROȘ, Ninel (2015)
    În prezentul articol este abordată problematica traducerii, analizîndu-se formele şi tipurile ei. Miam propus să comparăm mai multe forme de traducere, pentru a o determina pe cea mai efectivă. Îm central atenţiei a fost ...
  • BUDNIC, Ana; SMOCHIN, Olga; PLESCENCO, Galina; TATARU, Nina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Acest articol examinează modalitatea în care se face traducerea la nivel interpretativ. Ideea de la care am pornit această cercetare este că traducătorul trebuie să perceapă implicaţiile textului, interpretările sale ...
  • PETRICIUC, Lilia (2018)
    Scopul articolului este de a accentua importanţa reintroducerii textului literar, extrem de marginalizat de către abordarea comunicativ-acţională, la orele de limbă engleză. Actualmente, marea majoritate a manualelor de ...
  • ȘCOLNÎI, Olga (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Utilizarea instrumentelor informatice si multimediale a cunoscut in ultimii ani o răspîndire foarte largă în predarea limbilor. În prezenta lucrare se propune utilizarea unor instrumente actualmente disponibile pentru ...
  • GUZUN, Maria (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Pentru a organiza predarea/învățarea eficace a limbii franceze, trebuie de dezvoltat competența situațională și de elaborat direcțiile cadrului situațional, care corespund atitudinilor enunțiative de bază, prezente în ...
  • RUSU, Vasilisa (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    Diversitatea formulelor de politețe și de salut sunt parte integrantă a educației. Cuvinte, precum „mulțumesc / te rog frumos”, formulele de salut, de solicitare a permisiunii, folosite permanent în clasă, grădiniță, ...
  • CHISELIOV, Victor (2017)
    În acest articol autorul analizează structurile sintactice tipice pentru limba germană modernă, elementul determinant fiind considerat pronumele nehotărît „man”. Aceste structuri sintactice sunt în relaţii de sinonimie cu ...
  • CARACAȘ, Olimpia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Articolul redǎ unele secvențe referitor la asimilare, ce reprezintǎ procesul de modificare a sunetelor limbii engleze, din cauza ȋnvecinǎrii lor. Ȋn vorbirea curentǎ organele vorbirii trec repede de la o poziție la alta. ...
  • BARBAROȘ, Ninel (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    While research (PISA) on promoting reading among young people in Europe, targeting more accurate extraction of information from text, researches social reading emphasizes the increasingly powerful manifestations active and ...
  • ȘCHIOPU, Lucia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    This article focuses on metacognition of reasoning and decision-making process rather than metacognition of learning and remembering. It elucidates the strategy of information gathering, discovery of options strategies, ...
  • GOLUBOVSCHI, Oxana (2014)
    Prezentul articol este dedicat echivalenţei în traducere şi dezvoltării competenţelor de traducere prin utilizarea unor metode şi tehnici. Metodele şi tehnicile menţionate sunt ţintite spre dezvoltarea competenţelor de ...
  • PLESCENCO, Galina (2014)
    Caracterizarea este procesul creării unui caracter în literatură. Caracterizarea directă este prezentată explicit de către narator sau de către personaje. Caracterizarea indirectă prezintă personajele prin diferite metode, ...
  • SAVA, Anastasia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    The new didactic methodology of the process teaching-learning-evaluation of French language emphasizes certain aspects of modernization and improvement of didactic methods: - to emphasize the heuristic character of activism ...
  • HERȚA, Lilia; POSTICA, Oxana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    Modern teaching methods provide an alternative to traditional formulas by offering other methodological and instrumental options that enrich the evaluative practice. In the learning process, teaching, learning and evaluation ...
  • DENISOVA, Emilia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Articolul dezvăluie aspectele practice şi psihologice ale pregătirii unui profesor de limba germană, pentru utilizarea tehnologiilor informaţionale moderne în şcoală. Utilizarea instrumentelor electronice moderne de ...
  • USATÎI, Larisa (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    The article touches upon the methodology of developing the students' pronunciation competence of the English back monophthong [u] in comparison with the Romanian one. The technology for the development of the pronunciation ...
  • CHISELIOV, Victor; JALBĂ, Liliana (2014)
    În limba germană verbele modale manifestă uneori o utilizare mai deosebită, şi anume, în expresiile subiective pentru redarea unei acţiuni presupuse. În acest articol se sintetizează capacitatea acestor verbe de a participa ...
  • GOLUBOVSCHI, Oxana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Materialul prezentului articol, abordează o problemă semnificativă ce ţine de calitatea în educaţie, şi anume, dezvoltarea competenţelor profesionale ale traducătorilor, deci a competenţelor de traducere (CT). În acest ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account