REPOZITORIU UPSC

Distincția dintre persuasiune și manipulare – dimensiune importantă în educația nonconflictuală

Show simple item record

dc.contributor.author ȚĂRNĂ, Ecaterina
dc.date.accessioned 2019-02-10T10:59:38Z
dc.date.available 2019-02-10T10:59:38Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation ȚĂRNĂ, Ecaterina. Distincția dintre persuasiune și manipulare – dimensiune importantă în educația nonconflictuală. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2018 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol.2 (seria 20), p. 164-174. Bibliogr.- 9 titl. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1298
dc.description.abstract It seems obvious to communicate, persuading someone to do something, but during the interaction it is more and more difficult to manage conflict situations, listening to someone without passing judgments, persuading them to express their emotions and share their feelings. In particular, communicating necessarily involves intervening in order to change the state of affairs for the other (even if it's just his information) and to act on others (that is, on his system of representations). The concepts of persuasion, manipulation and conflict have been studied over time from various perspectives, which has led to a significant development and will be referred to in this article. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Persuasiune en_US
dc.subject Manipulare en_US
dc.subject Educația nonconflictuală en_US
dc.title Distincția dintre persuasiune și manipulare – dimensiune importantă în educația nonconflictuală en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account