REPOZITORIU UPSC

Aspecte metodologice de implimentare a ECD în cadrul disciplinei educaţia plastică la treapta primară de învăţământ

Show simple item record

dc.contributor.author VITCOVSCHII, Ala
dc.date.accessioned 2019-01-27T14:09:42Z
dc.date.available 2019-01-27T14:09:42Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation VITCOVSCHII, Ala. Aspecte metodologice de implimentare a ECD în cadrul disciplinei educaţia plastică la treapta primară de învăţământ. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2018 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol.2 (seria 20), p. 59-65. Bibliogr.- 3 titl. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1281
dc.description.abstract The process of pedagogy-learning-evaluation of the plastic education discipline at the primary education stage requires a revival in the key to the current educational policies promoted by the MECC of the Republic of Moldova. ECD is a system of continuous and differentiated delivery of teaching, learning and evaluation through the introduction of criteria and descriptors, without giving any marks. The implementation of ECD within the discipline requires the realization of the design process, the organization of lessons, the appreciation of the products based on performance descriptors. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Educaţia plastică--învăţământ primar en_US
dc.subject Evaluarea formativă en_US
dc.subject ECD en_US
dc.title Aspecte metodologice de implimentare a ECD în cadrul disciplinei educaţia plastică la treapta primară de învăţământ en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account