dc.contributor.author |
TELEMAN, Angela |
|
dc.contributor.author |
PLUGARU, Natalia |
|
dc.date.accessioned |
2019-01-27T13:24:50Z |
|
dc.date.available |
2019-01-27T13:24:50Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
TELEMAN, Angela , PLUGARU, Natalia . Repere teoretice ale educației în domeniul științelor. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2018 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol.2 (seria 20), p. 11-18. Bibliogr.- 3 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1276 |
|
dc.description.abstract |
The field of Science seeks to promote practical utility, human values, as well as a connection with personal and social problems taught from a student-centered orientation. The incorporation of science into its social/cultural context is considered important in teaching, as the development of scientific knowledge can be regarded as a social practice that is dependent on the political, social, historical and cultural realities of time. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Educația în domeniul științelor |
en_US |
dc.subject |
Educaţia ştiinţifică |
en_US |
dc.subject |
Alfabetizarea ştiinţifică |
en_US |
dc.subject |
Contexte ştiinţifice |
en_US |
dc.title |
Repere teoretice ale educației în domeniul științelor |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |