| dc.contributor.author | TELEMAN, Angela | |
| dc.contributor.author | PLUGARU, Natalia | |
| dc.date.accessioned | 2019-01-27T13:24:50Z | |
| dc.date.available | 2019-01-27T13:24:50Z | |
| dc.date.issued | 2018 | |
| dc.identifier.citation | TELEMAN, Angela , PLUGARU, Natalia . Repere teoretice ale educației în domeniul științelor. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2018 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol.2 (seria 20), p. 11-18. Bibliogr.- 3 titl. | en_US |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/1276 | |
| dc.description.abstract | The field of Science seeks to promote practical utility, human values, as well as a connection with personal and social problems taught from a student-centered orientation. The incorporation of science into its social/cultural context is considered important in teaching, as the development of scientific knowledge can be regarded as a social practice that is dependent on the political, social, historical and cultural realities of time. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” | en_US |
| dc.subject | Educația în domeniul științelor | en_US |
| dc.subject | Educaţia ştiinţifică | en_US |
| dc.subject | Alfabetizarea ştiinţifică | en_US |
| dc.subject | Contexte ştiinţifice | en_US |
| dc.title | Repere teoretice ale educației în domeniul științelor | en_US |
| dc.type | Article | en_US |