| dc.contributor.author | DONOAGĂ, Diana | |
| dc.date.accessioned | 2019-01-12T16:29:28Z | |
| dc.date.available | 2019-01-12T16:29:28Z | |
| dc.date.issued | 2018 | |
| dc.identifier.citation | DONOAGĂ, Diana. Textul literar și potențialul său intercultural la ora de limbă străină. libIn: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2018 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol.1 (seria 20), p. 335-340. Bibliogr.- 6 titl. | en_US |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/1270 | |
| dc.description.abstract | FLE classroom teaching, making by texts in general and literary texts in particular seems to be a fluctuating field in which the learner is often leads to mobilize cognitive resources to open up new cultural, representational and identity boundaries. A new symbolic dimension in interaction with Other is required, involving a new identity reconfiguration. This article attempts to study the reasons preventing the management of the intercultural dimension in the use of the literary text and how to remedy them. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” | en_US |
| dc.subject | Dialogul cultural | en_US |
| dc.subject | Studiul textelor literare | en_US |
| dc.subject | Didactica limbii franceze | en_US |
| dc.title | Textul literar și potențialul său intercultural la ora de limbă străină | en_US |
| dc.type | Article | en_US |