dc.contributor.author |
DONOAGĂ, Diana |
|
dc.date.accessioned |
2019-01-12T16:29:28Z |
|
dc.date.available |
2019-01-12T16:29:28Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
DONOAGĂ, Diana. Textul literar și potențialul său intercultural la ora de limbă străină. libIn: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2018 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol.1 (seria 20), p. 335-340. Bibliogr.- 6 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1270 |
|
dc.description.abstract |
FLE classroom teaching, making by texts in general and literary texts in particular seems to be a fluctuating field in which the learner is often leads to mobilize cognitive resources to open up new cultural, representational and identity boundaries. A new symbolic dimension in interaction with Other is required, involving a new identity reconfiguration. This article attempts to study the reasons preventing the management of the intercultural dimension in the use of the literary text and how to remedy them. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Dialogul cultural |
en_US |
dc.subject |
Studiul textelor literare |
en_US |
dc.subject |
Didactica limbii franceze |
en_US |
dc.title |
Textul literar și potențialul său intercultural la ora de limbă străină |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |