REPOZITORIU UPSC

Textul literar și potențialul său intercultural la ora de limbă străină

Show simple item record

dc.contributor.author DONOAGĂ, Diana
dc.date.accessioned 2019-01-12T16:29:28Z
dc.date.available 2019-01-12T16:29:28Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation DONOAGĂ, Diana. Textul literar și potențialul său intercultural la ora de limbă străină. libIn: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2018 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol.1 (seria 20), p. 335-340. Bibliogr.- 6 titl. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1270
dc.description.abstract FLE classroom teaching, making by texts in general and literary texts in particular seems to be a fluctuating field in which the learner is often leads to mobilize cognitive resources to open up new cultural, representational and identity boundaries. A new symbolic dimension in interaction with Other is required, involving a new identity reconfiguration. This article attempts to study the reasons preventing the management of the intercultural dimension in the use of the literary text and how to remedy them. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Dialogul cultural en_US
dc.subject Studiul textelor literare en_US
dc.subject Didactica limbii franceze en_US
dc.title Textul literar și potențialul său intercultural la ora de limbă străină en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account