dc.contributor.author |
ZUBENSCHI, Ecaterina |
|
dc.date.accessioned |
2019-01-10T10:16:05Z |
|
dc.date.available |
2019-01-10T10:16:05Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
ZUBENSCHI, Ecaterina. Abordări contemporane în educația copiilor cu CES. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2018 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol.1 (seria 20), p. 152-160. Bibliogr.- 8 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1244 |
|
dc.description.abstract |
School enrollment means inclusion, ie the education of children with sensory, mental and physical disabilities, in accordance with the individual psychophysical possibilities of child development through the organization of a child-centered education system.
Contemporary educational policies ensure the necessary creation of special educational, corrective psycho-pedagogical conditions for children with ESCs, in order to adapt them to the requirements of the ordinary school, ensuring them the right to a quality education, offering equal chances to the values of society. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene |
en_US |
dc.subject |
Forumul Mondial al Educaţiei de la Dakar |
en_US |
dc.subject |
Legislația internațională și a Republicii Moldova--politici educaționale incluzive |
en_US |
dc.subject |
Convenţia ONU din 2006--sistem educaţional incluziv |
en_US |
dc.subject |
Strategia europeană 2010-2020--persoanele cu handicap |
en_US |
dc.subject |
Învăţămîntul pentru copiii şi elevii cu CES |
en_US |
dc.title |
Abordări contemporane în educația copiilor cu CES |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |