dc.contributor.author |
CIOBANU, Adriana |
|
dc.date.accessioned |
2019-01-03T20:15:19Z |
|
dc.date.available |
2019-01-03T20:15:19Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
CIOBANU, Adriana. Optimizarea personalității cadrului didactic implicat în asistența psihopedagogică a copiilor cu dizabilități. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2018 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol.1 (seria 20), p.83-91. Bibliogr.- 6 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1235 |
|
dc.description.abstract |
This article discusses approaches to the concept of personality, also the personality traits, the attitudinal qualities that the didactic framework must possess. Thus, the personality of the teacher remains as important and decisive as regards the school progress of pupils with disabilities in their formation and recovery. The same techniques are proposed for optimizing the personality of the teaching staff involved in the psycho-pedagogical assistance of children with disabilities. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Personalitatea cadrului didactic |
en_US |
dc.subject |
Aptitudini pedagogice |
en_US |
dc.subject |
Trăsături de personalitate--dezvoltare--tehnici |
en_US |
dc.title |
Optimizarea personalității cadrului didactic implicat în asistența psihopedagogică a copiilor cu dizabilități |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |