dc.contributor.author |
POPA, Natalia |
|
dc.date.accessioned |
2018-12-10T07:30:28Z |
|
dc.date.available |
2018-12-10T07:30:28Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
POPA, Natalia. Continuitatea formării competențelor de autoeducație la elevii de vârstă școlară mică în contextul școală – familie. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2017 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol. 2 (seria 19), p. 231-242. Bibliogr.- 15 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1207 |
|
dc.description.abstract |
The literature analysis, our observations, results of questioning and conversation with teachers demonstrate the possibilities of achieving quality self/education and the need to make an intellectual and moral-volitional effort, both from students, parents and teachers towards self-training, self-education and lifelong learning. In this respect, the matrix of main achievements of small pupil, guiding adults towards strategies that can be applied to stimulate self-education primary school children has been developed. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Competențe--autoeducație--elevi de vârstă școlară mică |
en_US |
dc.subject |
Şcoală --familie |
en_US |
dc.subject |
Autoeducația școlarului mic |
en_US |
dc.title |
Continuitatea formării competențelor de autoeducație la elevii de vârstă școlară mică în contextul școală – familie |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |