REPOZITORIU UPSC

Dezvoltarea în condiţii experimentale a stilurilor de învăţare şi a tipurilor de inteligenţă la studenţii facultăţii de Psihologie

Show simple item record

dc.contributor.author COVACI, Mihai
dc.contributor.author JELESCU, Petru
dc.date.accessioned 2018-08-22T11:27:06Z
dc.date.available 2018-08-22T11:27:06Z
dc.date.issued 2018-01
dc.identifier.citation COVACI, Mihai; JELESCU, Petru. Dezvoltarea în condiţii experimentale a stilurilor de învăţare şi a tipurilor de inteligenţă la studenţii facultăţii de Psihologie = Experimental Development of Learning Styles and Types of Intelligence in Students from the Faculty of Psychology. In: Psihologie. Pedagogie specială. Asistenţă socială. 2018, № 1(50), p. 77-87. Bibliogr.: p. 87 en_US
dc.identifier.issn 1857-0224
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1121
dc.description Cercetarea constatativă a permis elaborarea unui program de intervenție psihologică bazat pe formarea și dezvoltarea caracteristicilor deficitare din cadrul stilurilor de învățare și tipurile de inteligență ale studenților prin evitarea memorării mecanice și încurajarea proceselor de însușire constructivă a informației. Această cercetare a fost urmată de un program experimental desfășurat cu un grup de 15 studenți (și alți 15 în grupul de control). Structura programului experimental s-a bazat pe gruparea stilurilor în trei scale: scala Reflexivității a grupat stilurile reflexiv (Honey-Mumford), observația reflectată (Kolb), procesare critică (Vermunt) și inteligența inter-personală (Gardner); scala Teoretizare a inclus stilul teoretic (Honey-Mumford), conceptualizarea abstractă (Kolb), Autoreglarea proceselor, rezultatelor și conținutului învățării (Vermunt) și inteligența verbal-lingvistică (Vermunt); scala pragmatismului a inclus stilul pragmatic (Honey-Mumford), experiența concretă (Kolb), procesare concretă (Vermunt) și inteligența intra-personală (Gardner). en_US
dc.description.abstract Observational research has enabled the elaboration of a psychological intervention program based on the formation and development of deficient characteristics of learning styles and student intelligence by avoiding mechanical memory and encouraging constructive acquisition of information. This research was followed by an experimental program with a group of 15 students (and another 15 in the control group). The structure of the experimental program was based on the grouping of three-scale styles: the Reflexivity scale grouped reflexive styles (Honey-Mumford), reflected observation (Kolb), critical processing (Vermunt), and interpersonal intelligence (Gardner); the Theoretical scale included theorist style (Honey-Mumford), abstract conceptualization (Kolb), self-regulation of learning processes, results and content (Vermunt) and verballinguistic intelligence (Vermunt); the Pragmatism scale included pragmatic style (Honey-Mumford), concrete experience (Kolb), concrete processing (Vermunt) and intrapersonal intelligence (Gardner). en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.subject psihologia studentului en_US
dc.subject studenti--stiluri de invatare en_US
dc.subject studenti--inteligenta--tipuri en_US
dc.title Dezvoltarea în condiţii experimentale a stilurilor de învăţare şi a tipurilor de inteligenţă la studenţii facultăţii de Psihologie en_US
dc.title.alternative Experimental Development of Learning Styles and Types of Intelligence in Students from the Faculty of Psychology en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account