Abstract:
School dropout is not a new problem, over time many studies were conducted to identify and prevent
school failure.
With the passage of time and the emergence of new factors contributing to this negative phenomenon
among students, changing vision educational information and training, equal opportunity in education,
support psychopedagogical offered in schools is needed from all stakeholders contributing to education
school for stopping and eventually eradicate this phenomenon.
The school dropout is designated generally all behaviors that violate or transgress rules or school
values. So ‖school deviance will include all behaviors that deviate from the norms and values that govern the
schools. They are generally in school regulations and the internal order.
Description:
Abandonul şcolar nu este o problemă nouă, de-a lungul timpului au fost realizate multiple cercetări
pentru identificarea şi prevenirea eşecului şcolar. Odată cu trecerea timpului şi apariţia unor noi factori ce
contribuie la acest fenomen negativ în rândul elevilor, schimbarea viziunii educativ–informative şi formative,
egalitatea de şanse privind educaţia, suportul psihopedagogic oferit în şcoli, este necesară o implicare a tuturor
factorilor ce contribuie la educaţia şcolară pentru stoparea şi eventual eradicarea acestui fenomen.
Prin abandon şcolar se desemnează, în general, ansamblul comportamentelor care încalcă sau
transgresează normele sau valorile şcolare. Aşadar, devianţa şcolară va include totalitatea conduitelor care se
abat de la normele şi valorile care reglementează mediul şcolar. Ele sunt precizate în regulamentele şcolare şi
în cele de ordine interioară.