Abstract:
The article presents the results of the formative approach of the development of self-image at
preadolescents. The main elements of self-image development program such as: the principles, the stages,
methods and techniques are described. Also we present the comparison between preadolescents from
experimental group test and experimental group post-test and between preadolescents from control group
post-test and experimental group post-test. As results we established that preadolescents who were included
in the self-image development program are characterized by a high level of self-image and its components
(self-esteem, self appreciation, aspiration and self-confidence).
Description:
Articolul prezintă rezultatele demersului experimental formativ al dezvoltării imaginii de sine la
preadolescenți. Sunt descrise elementele principale ale programului de dezvoltare a imaginii de sine:
principiile, etapele, metodele și tehnicile aplicate, precum și rezultatele acestuia prin comparațiile mediilor
preadolescenților din grupul experimental test – retest și din grupul control retest și grupul experimental
retest. Ca rezultate am stabilit că preadolescenții ce au fost incluși în programul de dezvoltare a imaginii de
sine prezintă o îmbunătățire a imaginii de sine și a componentelor acesteia (stima de sine, autoapreciere,
aspirații și încrederea în sine).