dc.contributor.author |
HAHEU-MUNTEANU, Efrosinia |
|
dc.contributor.author |
GÎNJU, Stela |
|
dc.contributor.author |
COJOCARI, Lidia |
|
dc.date.accessioned |
2017-11-10T08:09:52Z |
|
dc.date.available |
2017-11-10T08:09:52Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
HAHEU-MUNTEANU, Efrosinia; GÎNJU, Stela; COJOCARI, Lidia. Ghid pentru practica profesională de master/ Efrosinia Haheu-Munteanu, Gînju Stela, Cojocari Lidia ; Univ. Ped. de Stat "Ion Creangă" din Chişinău, Fac. Ştiinţe ale Educaţiei, Catedra Pedagogie Preşcolară, Educaţie Fizică şi Dans, Progr. de studiu Metodologia Educaţiei Preşcolare. Chişinău : S. n., 2017 (Tipogr. UPS "Ion Creangă"). 43 p.: tab. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1069 |
|
dc.description |
Prezentul Ghid se adresează masteranzilor Facultății de Științe ale Educației și Informatică, Program de studiu „Metodologia Educaţiei Preşcolare„ și pune accentul pe procesul de planificare și desfășurare a activităților în cadrul practicii profesionale de master.
Stagiile de practică sunt parte integrantă obligatorie a procesului educaţional şi se realizează în scopul aprofundării cunoştinţelor teoretice acumulate de către masterand pe parcursul anului (anilor) de studii şi formării competenţelor stabilite prin Cadrul Naţional al Calificărilor pe domenii de formare profesională.
Deci, practica de master are drept scop dezvoltarea competenţelor şi adecvarea pregătirii teoretice la activitatea profesională independentă în condiţii socio-economice reale, efectuarea cercetărilor, documentarea şi colectarea informaţiei, pentru realizarea tezei de master.
Stagiile de practică se organizează în corespundere cu Planul-cadru pentru învăţământul superior (ciclul II-studii superioare de masterat), aprobat de Ministerul Educaţiei, în alternanţă cu orele teoretice, în funcţie de domeniul de formare profesională şi de specialitate şi constituie, în mediu, 10 la sută din numărul total de ore (credite de studiu) prevăzute în planul de învăţământ.
Prin efectuarea practicii profesionale, în cadrul programului de studiu „Metodologia educației preșcolare„ masteranzii se cunosc cu atribuțiile metodistului, mentorului din instituțiile preșcolare, respectiv execută și sarcini ale educatorului la grupa de copii.
Instituțiile preșcolare de realizare a stagiilor de practică, sunt cele identificate de către catedră în cadrul parteneriatului socio-educațional, sau în baza acordurilor bilaterale, precum și cele în care masterandul își desfășoară activitatea profesională fiind angajat.
Pentru coordonarea practicii, sunt desemnați conducători ai stagiului de practică-cadre didactice din partea catedrei „ Pedagogie Preşcolară, Educație Fizică și Dans„ sau coordonatori (mentori) din personalul de conducere a instituțiilor preșcolare unde masterandul realizează stagiul de practică. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Tipogr. UPS "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
metodologia educatiei prescolare |
en_US |
dc.subject |
invatamant superior pedagogic--masterat |
en_US |
dc.subject |
practica pedagogica |
en_US |
dc.subject |
invatamant prescolar--practica pedagogica--masterat |
en_US |
dc.title |
Ghid pentru practica profesională de master |
en_US |
dc.type |
Learning Object |
en_US |