Abstract:
This article addresses parental education models to influence on adolescents and their behavioral disorders. Parental model, in the way the teenagers perceives its parents or permissive, authoritarian, rejection, overinvolved influence not only self-esteem, but also ways of assigning responsibility, abilities to make their own decisions and to achieve their goals, coping strategies, understood as a means of emotional and behavioral self-regulation, and behavioral disorders. In other words, we believe that one of the causes of behavioral disorders is insufficient development of adaptive coping strategies. Thus, strategic coping system is seen as a complex attitude.
Description:
Acest articol abordează influenţa modelelui parental de educaţie asupra adolescenţilor şi tulburărilor comportamentale ale acestora. Modelul parental, adică felul în care adolescentul îşi percepe părinţii, fie permisivi, autoritari, rejectivi, supraimplicati, influenţează nu doar stima de sine, ci şi modalităţile de atribuire a responsabilităţii, capacităţile de a lua propriile decizii şi de a-şi atinge obiectivele, strategiile de coping, înţelese că mijloace de autoreglare emoţională şi comportamentală, şi tulburările de comportament. Cu alte cuvinte, considerăm că una din cauzele tulburărilor de comportament este insuficienta dezvoltare a strategiilor de coping adaptativ. Astfel, sistemul strategic de coping e văzut că un sistem complex atitudinal.