REPOZITORIU UPSC

Роль самосознания и навыков саморегуляции педагога в создании ненасильственной среды в школе

Show simple item record

dc.contributor.author КОВАЛЕВА, Е.А
dc.date.accessioned 2017-11-01T10:24:15Z
dc.date.available 2017-11-01T10:24:15Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation КОВАЛЕВА, Е.А. Роль самосознания и навыков саморегуляции педагога в создании ненасильственной среды в школе. В: Pedagogie specială. Asistenţă socială. 2017. № 2(47). С. 110-122. Библиогр.- 7 назв. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1061
dc.description Procesul de umanizare a educației necesită crearea ambianței non violente în cadrul școlii. Relațiile umanistice în studii presupun crearea atmosferei non violente în cadrul școlii. Autoconștientizarea pedagogului joacă un rol crucial în procesul dat. Atitudinea autopersonală adecvată a pedagogului creează premisele pentru aprecierea corectă a situației pedagogice. Nivelul autoconștientizării pedagogului este legat de autoregulare care creează atmosfera non violentă în cadrul școlii. en_US
dc.description.abstract The humanization of the education requires the creation of non-violent atmosphere at school. Humanist relations in the process of study require the creation of non-violent atmosphere at school. This is due to the professional self-consciousness of the pedagogue. The adequate self-appreciation of pedagogue contributes to the correct appreciation of the pedagogical situation. The level of the pedagogue’s self-consciousness is linked to his self-regulation that assures non-violent atmosphere at school. en_US
dc.language.iso ru en_US
dc.subject pedagogie non-violenta en_US
dc.subject pedagog--autoreglare en_US
dc.subject pedagog--autoconstientizare en_US
dc.subject pedagog--autoconstientizare profesionala en_US
dc.subject scoala non violenta en_US
dc.title Роль самосознания и навыков саморегуляции педагога в создании ненасильственной среды в школе en_US
dc.title.alternative Rolul autoconştientizării şi abilităţilor de autoreglare al pedagogului în formarea ambianţei non violente în cadrul şcolii en_US
dc.title.alternative The Role of Self-Consciousness and the Skills of the Pedagogue in the Creation of Non-Violent Atmosphere at School en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account