dc.contributor.author |
URSACHI, Rodica |
|
dc.date.accessioned |
2017-10-25T10:48:31Z |
|
dc.date.available |
2017-10-25T10:48:31Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
URSACHI, Rodica. Particularităţile limbajului plastic în pictura monumentală din spaţiul românesc. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. C. PERJAN [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2016 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol. 3 (seria 18), p. 194-200. Bibliogr.- 6 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1013 |
|
dc.description.abstract |
Romanian space monumental painting was manifested in ancient times in various forms: mosaic, fresco, stained glass. She peaked in the medieval frescoes in the churches of Moldovan monasteries Voronet, Humor, Arbore, Moldovița. The images have a religious theme, a conventional layout and colorful tone.
In the seventeenth and nineteenth centuries monumental painting is profane and is treated in a more open and realistic, academicist. In the twentieth century it reflects Soviet ideology and applied in different techniques and artistic means |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.subject |
Pictură monumentală--Limbaj plastic |
en_US |
dc.subject |
Pictură monumentală românească--Particularităţi--Limbaj |
en_US |
dc.title |
Particularităţile limbajului plastic în pictura monumentală din spaţiul românesc |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |