| dc.contributor.author | URSACHI, Rodica | |
| dc.date.accessioned | 2017-10-25T10:48:31Z | |
| dc.date.available | 2017-10-25T10:48:31Z | |
| dc.date.issued | 2016 | |
| dc.identifier.citation | URSACHI, Rodica. Particularităţile limbajului plastic în pictura monumentală din spaţiul românesc. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. C. PERJAN [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2016 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol. 3 (seria 18), p. 194-200. Bibliogr.- 6 titl. | en_US | 
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/1013 | |
| dc.description.abstract | Romanian space monumental painting was manifested in ancient times in various forms: mosaic, fresco, stained glass. She peaked in the medieval frescoes in the churches of Moldovan monasteries Voronet, Humor, Arbore, Moldovița. The images have a religious theme, a conventional layout and colorful tone. In the seventeenth and nineteenth centuries monumental painting is profane and is treated in a more open and realistic, academicist. In the twentieth century it reflects Soviet ideology and applied in different techniques and artistic means | en_US | 
| dc.language.iso | ro | en_US | 
| dc.subject | Pictură monumentală--Limbaj plastic | en_US | 
| dc.subject | Pictură monumentală românească--Particularităţi--Limbaj | en_US | 
| dc.title | Particularităţile limbajului plastic în pictura monumentală din spaţiul românesc | en_US | 
| dc.type | Article | en_US |