Facultatea Filologie și Istorie: Recent submissions

  • Unknown author (Chişinău: ANTEM, 2010)
    Lucrarea de faţă este concepută ca material didactic destinat adulţilor, alogeni, ce activează în sfera educaţională din Republica Moldova.Este axiomatic faptul că profesorul de astăzi, ca agent al schimbării, ca inginer ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; STOLETNEAIA, Anna; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; PETRENCO, Liuba; MOCANU, Liuba; CORNICIUC, Sabina; CROITOR, Anna (F.E.-P. „Tipografia Centrală”, 2016)
    Noutatea abordării propuse de echipa ANTEM constă tocmai în „coabitarea” celor două instanţe, copilul şi adultul, învăţând împreună, într-o atmosferă prietenoasă, de respect reciproc şi demnitate, în care părinţii nu ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CORNICIUC, Sabina; MOCANU, Liuba; MAVRODI, Maria; PETRENCO, Liuba; PAVLIOGLO, Lilia; ZAVADSCHI, Ala (Grafic Design,, 2016)
    Actualul ghid metodologic probează o dată în plus că Asociația Națională a Trainerilor Europeni din Moldova este în permanentă căutare, pe segmentul instruirii lingvistice a vorbitorilor alolingvi, în pofida faptului că ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CORNICIUC, Sabina; MOCANU, Liuba; PETRENCO, Liuba; ZAVADSCHI, Ala; PAVLIOGLO, Lilia; MAVRODI, Maria (Chişinău: ANTEM, 2015)
    Bu metodologiya teklifi taa bir kerä gösterer, ani Moldovadan Evropa Pedagogların Millet Birlii devamnı aaraștrmalarıyapêr, ki ușakları bilingvizma tarafundan terbietmää. Butakım, ișin enilii kolaylıklan belliediler kär ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CUCU, Lucia; IORDĂCHESCU, Iulia; MOCANU, Liuba; CEPRAGA, Lucia; ZAVADSCHI, Ala (2018)
    Prezentul Ghid este conceput ca parte integrantă a sistemului de produse curriculare pentru educaţia timpurie și reprezintă un document de reper în implementarea Curriculumului la limba română pentru instituțiile cu ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CUCU, Lucia; IORDĂCHESCU, Iulia; MOCANU, Liuba; CEPRAGA, Lucia; ZAVADSCHI, Ala (F.E.-P. „Tipografi a Centrală”Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării al Republicii Moldova, 2018)
    Prezentul Curriculum este parte componentă a Curriculumului naţional pentru educaţie timpurie, a Concepţiei naţionale de studiere a limbii române în instituţiile cu instruire în limbile minorităţilor naţionale şi reprezintă ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CORNICIUC, Sabina; CROITOR, Anna; CUCU, Lucia; PETRENCO, Liuba; STOLETNEAIA, Anna; ZAVADSCHI, Ala (Grafic Design, 2016)
    Conceput în baza Cadrului european comun de referință pentru limbi, Curriculumul prezintă demersul educațional privind învățarea simultană a limbilor română și găgăuză a copiilor de vârstă preșcolară în instituțiile cu ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CORNICIUC, Sabina; CROITOR, Anna; CUCU, Lucia; MOCANU, Liuba; PETRENCO, Liuba; STOLETNEAIA, Anna; ZAVADSCHI, Ala (Grafic Design, 2016)
    Gagauz dilinin bașarılı üürenilmesi sıkı küçük ușaan psihika durumuna baalı: period, açan sözleșmäk kurulêr, ișliklän dolușêr, açan, düş gibi resimni, hem duygulandıran (pozitv yada negatv informaţiya) kolay aklında tutulêr; ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; STOLETNEAIA, Anna; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; PETRENCO, Liuba; MOCANU, Liuba; CORNICIUC, Sabina; BURLACA, Daniela (F.E.-P. „Tipografia Centrală”, 2016)
    ulegerea de povești, snoave și povestiri cu genericul Învățăm împreună limba română conţine texte adaptate și dramatizările lor și se adresează atât educatorilor, cât și părinţilor. Lectura propriu-zisă a poveștilor ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; PETRENCO, Liuba; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; MOCANU, Liuba; CORNICIUC, Sabina; STOLETNEAIA, Anna (F.E.-P. „Tipografia Centrală”, 2016)
    Culegerea de poezii și cântece cu genericul Învățăm împreună limba română conţine atât versuri ale unor autori cunoscuţi, cât și poezii din folclorul copiilor și se adresează atât educatorilor, cât și părinţilor. Lecturarea ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; PETRENCO, Liuba; CORNICIUC, Sabina (Tipogr. “Foxtrot”, 2018)
    Manualul ÎNVĂȚĂM LIMBA ROMÂNĂ ÎMPREUNĂ. PRIMII PAȘI. Nivelul A2 este destinat copiilor din Centrele Educaționale din diaspora, care oferă suport didactic părinților și copiilor de vârsta 7-12 ani, doritori să însușească ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; PETRENCO, Liuba; CORNICIUC, Sabina (Tipogr. “Foxtrot”, 2018)
    Manualul ÎNVĂȚĂM LIMBA ROMÂNĂ ÎMPREUNĂ. PRIMII PAȘI deschide oportunități reale de învățare a limbii materne în Centrele Educaționale din diasporă. Este un material didactic inedit și prevede însușirea limbii române la ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; PETRENCO, Liuba; CORNICIUC, Sabina (Chişinău, 2018)
    Ghidul metodologic Predarea-învăţarea integrată a limbii române în Centrele Educaţionale din diasporă constituie un demers inedit al procesului didactic, bazat pe strategiile interactive, colaborare și cooperare, accentul ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; PETRENCO, Liuba; CORNICIUC, Sabina (Organizaţia Internaţională pentru Migraţie, Misiunea în Moldova, 2018)
    Curriculumul la limba română pentru copiii din diasporă este elaborat conform standardelor europene, Cadrul European Comun comun de referinţă pentru limbi: învăţare, predare, evaluare [10] și prevede atingerea nivelului ...
  • URSU, Valentina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    Culegerea de studii „Profesori ai Facultăţii de Istorie a Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă" din Chișinău" este dedicată carierelor universitare a profesorilor primei Facultăţi de Istorie din ţara noastră în ...
  • LISNIC, Angela; URSU, Valentina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    Prezenta lucrare cuprinde comunicările prezentate de participanţii la Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională Patrimoniul cultural naţional şi universal: dialog istoric, Ediţia a II-a, ce a avut loc ...
  • URSU, Valentina (Grafema Libris, 2017)
    Republica Moldova dispune de o experiență de peste 25 de ani în formarea specialiştilor de înaltă calificare pentru domeniile Etnografie şi Etnologie. Prezentul articol este dedicat examinării etapelor instituirii şi ...
  • URSU, Valentina (Grafema Libris, 2018)
    Prezentul studiu este dedicat valorificării moştenirii culturale naţionale şi universale de către studenţii şi masteranzii de la facultăţile de istorie, geografie, turism, economie, relaţii internaţionale etc, din mai multe ...
  • SAVIŢCHI, Corina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2015)
    In the article, the approaches to youth study as special social group are analyzed; social, demographic and subject-valuable measure of lamination of breeds are justified; stages of youth age are listed; necessity of ...
  • ROȘCA, Sergiu (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2015)
    Among the great personalities who contributed by their activity to the development of philosophy ranges the German thinker Johann Fichte (1762-1814). In Fichte's philosophical activity can be distinguished two periods: the ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account