Facultatea Filologie și Istorie: Recent submissions

  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CUCU, Lucia; IORDĂCHESCU, Iulia; MOCANU, Liuba; CEPRAGA, Lucia; ZAVADSCHI, Ala (F.E.-P. „Tipografi a Centrală”Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării al Republicii Moldova, 2018)
    Prezentul Curriculum este parte componentă a Curriculumului naţional pentru educaţie timpurie, a Concepţiei naţionale de studiere a limbii române în instituţiile cu instruire în limbile minorităţilor naţionale şi reprezintă ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CORNICIUC, Sabina; CROITOR, Anna; CUCU, Lucia; PETRENCO, Liuba; STOLETNEAIA, Anna; ZAVADSCHI, Ala (Grafic Design, 2016)
    Conceput în baza Cadrului european comun de referință pentru limbi, Curriculumul prezintă demersul educațional privind învățarea simultană a limbilor română și găgăuză a copiilor de vârstă preșcolară în instituțiile cu ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CORNICIUC, Sabina; CROITOR, Anna; CUCU, Lucia; MOCANU, Liuba; PETRENCO, Liuba; STOLETNEAIA, Anna; ZAVADSCHI, Ala (Grafic Design, 2016)
    Gagauz dilinin bașarılı üürenilmesi sıkı küçük ușaan psihika durumuna baalı: period, açan sözleșmäk kurulêr, ișliklän dolușêr, açan, düş gibi resimni, hem duygulandıran (pozitv yada negatv informaţiya) kolay aklında tutulêr; ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; STOLETNEAIA, Anna; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; PETRENCO, Liuba; MOCANU, Liuba; CORNICIUC, Sabina; BURLACA, Daniela (F.E.-P. „Tipografia Centrală”, 2016)
    ulegerea de povești, snoave și povestiri cu genericul Învățăm împreună limba română conţine texte adaptate și dramatizările lor și se adresează atât educatorilor, cât și părinţilor. Lectura propriu-zisă a poveștilor ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; PETRENCO, Liuba; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; MOCANU, Liuba; CORNICIUC, Sabina; STOLETNEAIA, Anna (F.E.-P. „Tipografia Centrală”, 2016)
    Culegerea de poezii și cântece cu genericul Învățăm împreună limba română conţine atât versuri ale unor autori cunoscuţi, cât și poezii din folclorul copiilor și se adresează atât educatorilor, cât și părinţilor. Lecturarea ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; PETRENCO, Liuba; CORNICIUC, Sabina (Tipogr. “Foxtrot”, 2018)
    Manualul ÎNVĂȚĂM LIMBA ROMÂNĂ ÎMPREUNĂ. PRIMII PAȘI. Nivelul A2 este destinat copiilor din Centrele Educaționale din diaspora, care oferă suport didactic părinților și copiilor de vârsta 7-12 ani, doritori să însușească ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; PETRENCO, Liuba; CORNICIUC, Sabina (Tipogr. “Foxtrot”, 2018)
    Manualul ÎNVĂȚĂM LIMBA ROMÂNĂ ÎMPREUNĂ. PRIMII PAȘI deschide oportunități reale de învățare a limbii materne în Centrele Educaționale din diasporă. Este un material didactic inedit și prevede însușirea limbii române la ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; PETRENCO, Liuba; CORNICIUC, Sabina (Chişinău, 2018)
    Ghidul metodologic Predarea-învăţarea integrată a limbii române în Centrele Educaţionale din diasporă constituie un demers inedit al procesului didactic, bazat pe strategiile interactive, colaborare și cooperare, accentul ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; PETRENCO, Liuba; CORNICIUC, Sabina (Organizaţia Internaţională pentru Migraţie, Misiunea în Moldova, 2018)
    Curriculumul la limba română pentru copiii din diasporă este elaborat conform standardelor europene, Cadrul European Comun comun de referinţă pentru limbi: învăţare, predare, evaluare [10] și prevede atingerea nivelului ...
  • URSU, Valentina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    Culegerea de studii „Profesori ai Facultăţii de Istorie a Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă" din Chișinău" este dedicată carierelor universitare a profesorilor primei Facultăţi de Istorie din ţara noastră în ...
  • LISNIC, Angela; URSU, Valentina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    Prezenta lucrare cuprinde comunicările prezentate de participanţii la Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională Patrimoniul cultural naţional şi universal: dialog istoric, Ediţia a II-a, ce a avut loc ...
  • URSU, Valentina (Grafema Libris, 2017)
    Republica Moldova dispune de o experiență de peste 25 de ani în formarea specialiştilor de înaltă calificare pentru domeniile Etnografie şi Etnologie. Prezentul articol este dedicat examinării etapelor instituirii şi ...
  • URSU, Valentina (Grafema Libris, 2018)
    Prezentul studiu este dedicat valorificării moştenirii culturale naţionale şi universale de către studenţii şi masteranzii de la facultăţile de istorie, geografie, turism, economie, relaţii internaţionale etc, din mai multe ...
  • SAVIŢCHI, Corina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2015)
    In the article, the approaches to youth study as special social group are analyzed; social, demographic and subject-valuable measure of lamination of breeds are justified; stages of youth age are listed; necessity of ...
  • ROȘCA, Sergiu (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2015)
    Among the great personalities who contributed by their activity to the development of philosophy ranges the German thinker Johann Fichte (1762-1814). In Fichte's philosophical activity can be distinguished two periods: the ...
  • BALAN, Sava (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2015)
    This work presents the characteristic of the current situation about the formation of civil society in the Republic of Moldova. It lists tasks that civil society should salve in order to increase their influence among ...
  • NOROC, Larisa (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2015)
    According to conservatism the state is a divine creation, which has its government authority. He has a role of intermediary between divinity and people and from which it follows that the subordination is a human obligation. ...
  • СЕДЫКИНА, Наталья (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2015)
    This article focuses on the understanding of human creativity N.A. Berdiaev (1874-1948), an outstanding representative of Russian religious philosophy. Creativity, according to Berdyaev, is the vocation of man, his duty ...
  • SABOŞCIUC, Maria (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2015)
    Heidegger interprets freedom through transcendence - the ability to overcome the immediate and translates each time in a different horizon. Freedom-transcendence is achieved in three phases - founding, acquiring firm ground ...
  • GROSU, Mihai (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2015)
    The aim of the economics from the antiquity up to the classics of the economic science was the wealth of the society. But with the development of the economic science the focus gradually changes towards the human being, ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account