Facultatea Filologie și Istorie: Recent submissions

  • PETRENCO, Liuba (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    The development of intercultural communicative competence by using phraseologies, proverbs and sayings gives the teacher the opportunity to transmit a system of values; a set of knowledge acquired over many decades and ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    Contemporary society crosses a strong economic, social, axiological, and civilized crisis. The need for change is strongly determined by at least three elements: changes in other education systems that generate superior ...
  • CIBOTARU, Liubovi (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    Given the interdependence of the language compartments in the transmission of information, using all the components of the context: words, syntagmas, sentences, phrases, we will always notice the stylistic aspect. All these ...
  • BOZ, Olga (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    This article treats a delicate issue with reference to the stages of receiving literary text in school and presents issues that are neglected or omitted in the teacher's daily work. The proposed activities, with the status ...
  • COSOVAN, Olga (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    In the context of increased community interest in school-level optional courses, the list of offers is of significant length and remains open. However, the development of a course curriculum needs to respect certain ...
  • CARTALEANU, Tatiana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    The article refers to summative assessment as such, regardless of the taxonomy of the competences the teacher is targeting when designing the tasks. Doubtlessly, it will be the various aspects of the specific competence, ...
  • ТОПОР, Габриэлла (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Настоящий материал предлагает учителю необходимую теоретическую информацию для осмысления вопроса о взаимодействии литератур и, опираясь на достижения литературоведения в решении этого вопроса, предоставляет ему материал ...
  • ТОПОР, Габриэлла (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    В дидактических материалах освещаются вопросы, актуальные для педагогической практики словесника, а именно вопросы анализа художественного произведения. Автор выделяет пути анализа литературных произведений в школе («вслед ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CORNICIUC, Sabina; CUCU, Lucia; PETRENCO, Liuba; ZAVADSCHI, Ala (Tipogr. "Bons Offices", 2014)
    Suportul didactic lasă profesorului multă libertate în gestionarea activităţilor de acest gen, transformându-l din transmiţător de informaţii în animator, antrenor, catalizator, moderator, instructor, ca să ne limităm doar ...
  • STOLETNEAIA, Anna; BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; MOCANU, Liuba; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; PETRENCO, Liuba; CORNICIUC, Sabina; BURLACA, Daniela ((F.E.P. „Tipografia Centrală”, 2016)
    Bu masal hem annatma toplumu Gagauz dilini barabar üüreneriz, angısı onnarın dramatizațiyalarını da kaplêêr, diil sade terbiedicilerä, ama analarabobalara da danıșêr. Masalların sade okuması ușakları tekstlerin içindekiliinnän ...
  • STOLETNEAIA, Anna; BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; PETRENCO, Liuba; MOCANU, Liuba; CORNICIUC, Sabina; CROITOR, Anna (F.E.-P. „Tipografia Centrală", 2016)
    Sizin elinizdä bulunêr bir kiyat, angısının bașarılıı artık onun adından bellidir: „Länka hem Niku üürenerlär gagauz dilini" hem romın dilindä „Niku şi Leanka învaţă limba română”. Bu didaktika materialını diil sade ușaklar ...
  • Unknown author (Galaţi, 2016)
    Ghid pentru implementarea metodologiei CLIL în învăţământul primar este o lucrare elaborată sub egida Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi, România, în colaborare cu Universitatea Pedagogică „Ion Creangă” din Chişinău, ...
  • Unknown author (Chişinău: ANTEM, 2010)
    Lucrarea de faţă este concepută ca material didactic destinat adulţilor, alogeni, ce activează în sfera educaţională din Republica Moldova.Este axiomatic faptul că profesorul de astăzi, ca agent al schimbării, ca inginer ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; STOLETNEAIA, Anna; CUCU, Lucia; ZAVADSCHI, Ala; PETRENCO, Liuba; MOCANU, Liuba; CORNICIUC, Sabina; CROITOR, Anna (F.E.-P. „Tipografia Centrală”, 2016)
    Noutatea abordării propuse de echipa ANTEM constă tocmai în „coabitarea” celor două instanţe, copilul şi adultul, învăţând împreună, într-o atmosferă prietenoasă, de respect reciproc şi demnitate, în care părinţii nu ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CORNICIUC, Sabina; MOCANU, Liuba; MAVRODI, Maria; PETRENCO, Liuba; PAVLIOGLO, Lilia; ZAVADSCHI, Ala (Grafic Design,, 2016)
    Actualul ghid metodologic probează o dată în plus că Asociația Națională a Trainerilor Europeni din Moldova este în permanentă căutare, pe segmentul instruirii lingvistice a vorbitorilor alolingvi, în pofida faptului că ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CORNICIUC, Sabina; MOCANU, Liuba; PETRENCO, Liuba; ZAVADSCHI, Ala; PAVLIOGLO, Lilia; MAVRODI, Maria (Chişinău: ANTEM, 2015)
    Bu metodologiya teklifi taa bir kerä gösterer, ani Moldovadan Evropa Pedagogların Millet Birlii devamnı aaraștrmalarıyapêr, ki ușakları bilingvizma tarafundan terbietmää. Butakım, ișin enilii kolaylıklan belliediler kär ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CUCU, Lucia; IORDĂCHESCU, Iulia; MOCANU, Liuba; CEPRAGA, Lucia; ZAVADSCHI, Ala (2018)
    Prezentul Ghid este conceput ca parte integrantă a sistemului de produse curriculare pentru educaţia timpurie și reprezintă un document de reper în implementarea Curriculumului la limba română pentru instituțiile cu ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CUCU, Lucia; IORDĂCHESCU, Iulia; MOCANU, Liuba; CEPRAGA, Lucia; ZAVADSCHI, Ala (F.E.-P. „Tipografi a Centrală”Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării al Republicii Moldova, 2018)
    Prezentul Curriculum este parte componentă a Curriculumului naţional pentru educaţie timpurie, a Concepţiei naţionale de studiere a limbii române în instituţiile cu instruire în limbile minorităţilor naţionale şi reprezintă ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CORNICIUC, Sabina; CROITOR, Anna; CUCU, Lucia; PETRENCO, Liuba; STOLETNEAIA, Anna; ZAVADSCHI, Ala (Grafic Design, 2016)
    Conceput în baza Cadrului european comun de referință pentru limbi, Curriculumul prezintă demersul educațional privind învățarea simultană a limbilor română și găgăuză a copiilor de vârstă preșcolară în instituțiile cu ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CORNICIUC, Sabina; CROITOR, Anna; CUCU, Lucia; MOCANU, Liuba; PETRENCO, Liuba; STOLETNEAIA, Anna; ZAVADSCHI, Ala (Grafic Design, 2016)
    Gagauz dilinin bașarılı üürenilmesi sıkı küçük ușaan psihika durumuna baalı: period, açan sözleșmäk kurulêr, ișliklän dolușêr, açan, düş gibi resimni, hem duygulandıran (pozitv yada negatv informaţiya) kolay aklında tutulêr; ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account