REPOZITORIU UPSC

Browsing by Title

Browsing by Title

Sort by: Order: Results:

  • TALPĂ, Svetlana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Acest suport de curs, conceput atât pentru cursul Dans folcloric I, este corelat cu unitățile de curs Dans cu subiect, Dans de caracter, Costumul popular, Arta maestrului de balet, Semnificația portului național și este ...
  • BENCHECI, Ion; BALABAN, Vasile (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Polka finlandeză este cea mai energică în execuție, cu salturi ușoare și transformări. Dansatorii s-ar putea mișca într-o linie dreaptă, zig-zag sau să se oprească sau să se rotească în jur. Dansul este încă popular astăzi, ...
  • BENCHECI, Ion (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Ciurul- este dansul pâinii, dansat în localitățile din nordul și centrul Moldovei, cu diferite ocazii, un joc popular distractiv. Pe timpuri era interpretat numai de bărbați mișcându-se în dreapta pe cerc cu mare iuțeală ...
  • BENCHECI, Ion; CARCHILAN, Aurelia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Hora reprezintă un simbol al împărtășirii bucuriilor și necazurilor, marcate în tradiția horii românești prin strigături. Dansul în cerc este inspirat de un simboloism cosmic: el imită hora planetelor în jurul soarelui, ...
  • BENCHECI, Ion; BODEA DRAGOŞ, Lorin (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Luncanul este primul joc din succesiunea jocurilor populare pe care le întâlnim atât în subzona ednografică Valea Bistri şi Valea Barcăului . În aceste două subzone geografice importante ale Bihorului îl mai găsim şi sub ...
  • BENCHECI, Ion; MUȘUC, Victoria (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Dansul „Păstaia” a fost cules în satul Vorniceni, raionul Strășeni. Scopul dansului este : de a reda artistic prin mișcări coregrafice specificul împletirii păstăii de harag. Este un dans de pereche, care se interpretează ...
  • BENCHECI, Ion; HÎRȚESCU, Diana-Petronela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Corăgheasca (co-rug-YAHS-kah) este un tip de Brâu moldovenesc, inițial un dans de cerc închis sau deschis pentru bărbați, adesea cu o prindere pe umăr. Corăgheasca se presupune că este estul, Corăghește fiind numele ...
  • BENCHECI, Ion; ȚURCANU, Daniela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Dansul ,,Mărunțica” este un joc folcloric din nordul Moldovei, cules din satul Pelinia, r. Drochia. Am preluat acest dans de la doamna Parea Liuba – consăteancă și iubitoare de folclorul și obiceiurile moldovenești. Dansul ...
  • BENCHECI, Ion; PARPALAK, Oleksandra (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Dansul folcloric „Sfârligul” era dansat în cadrul sărbătorilor organizate cu diverse ocazii în satul Novosiolovka din Ukraina. Este un dans de perechi și poate fi dansat de copii, tineri și maturi. Acest dans reprezintă ...
  • BENCHECI, Ion (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2020)
    This article describes how traditional Moldovan dance developed as an art form. It is one of the means of human self-expression, which transmits man's spiritual wealth, emotions, feelings. Traditional folk dance is a ...
  • SIMALCSIK, Angela; SIMALCSIK, Robert-Daniel (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2022)
    The grave from Fîrlădeni-La Văleanu (Căușeni District, Republic of Moldova), which is part of a still unexplored medieval necropolis, was discovered in 2015 and dated, according to the funeral ritual, in the 17th-18th ...
  • MATEI, Constantin; SUVAC, Silvia (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020)
    Republic of Moldova crosses a dif icult period from the demographic point of view, influenced by political and economical changes, started with the state proclamation of independence (1991). The number of population is in ...
  • OBOROCEANU, Viorica (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2022)
    An ICT lesson facilitates the formation of interpretive attitudes because it is visual, colorful, informative, interactive, saves student and teacher time, allows the student to work at their own pace, allows the teacher ...
  • CHITOROGA, Lucia (2017)
    This article represents the comparative study of attention in students with difficulty in learning written language (DILS) versus those with no learning difficulties in written language. The study attested statistically ...
  • ZUBENSCHI, Ecaterina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    The philosophical visions of the ancient world and the late Middle Ages about community became defining in the development of later perspectives on community. Based on them, all the other theoretical models of the community ...
  • ROTARU, Maria (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2020)
    There is a tendency lately in researches to give the term dyslexia the status of a global term, which many authors use as a reading and writing disability. Viewed from several perspectives, dyslexia is not a disease, ...
  • HERȚA, Lilia; GOLUBOVSCHI, Oxana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Dintre genurile folclorice verbale, proverbele sunt cele mai concise, dar nu neaparat cele mai simple ca formă. Proverbele sunt una dintre modalităţile prin care ne exprimăm, care ofera o perspectivă asupra credinţelor şi ...
  • LOSÎI, Elena; MERLUŞCĂ – CRÂŞMARU, Ana Maria (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    This work proposes a careful analysis of violence in all human relationships! In particular, it aims a comprehensive approach of domestic violence, of aggressiveness manifested in the family and it is also trying to offer ...
  • COPACINSCHI, Angela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    The purpose of this study was to establish knowledge about the use of the adjective and especially their relationship to different types of transposition. This is what we hope to have done based on the corpus of references ...