REPOZITORIU UPSC

Browsing by Title

Browsing by Title

Sort by: Order: Results:

  • SOFRONIE, Natalia (2015)
    Cadrul European Comun de Referință pentru Limbi (CECRL) reprezintă, la momentul actual, un document de politică educațională în domeniul predărilor Limbilor Străine. Printre numeroasele aspecte pe care le cuprinde, găsim ...
  • BULAT, Ana (2017)
    Utilizat, inițial în domeniul formării profesionale (anii 80), demersul bazat pe competențe (approche par compétences - APC) în învățământ este orientat spre dobândirea de către elevi a competențelor de durată, capabile ...
  • SOLCAN, Angela (2017)
    Statutul dublu al viitorului profesor de limbi străine constituie un context favorabil de a pune în aplicare o serie de modele, având ca obiectiv dezvoltarea competențelor indispensabile învățării autonome. Studentul trebuie ...
  • CELPAN-PATIC, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2022)
    It is well known that contrastive analysis is a heuristic method, therefore, this study aims to facilitate the methodology of language teaching. We propose to address the specificities of teaching verbs of movement (Vm). ...
  • COSOVAN, Olga (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    Literacy as a fashionable educational concept has gone beyond reading and writing and is now being included in various new contexts. The development of terminological literacy is seen as a possibility to advance, thanks ...
  • SAVA, Anastasia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Harta euristică cunoscută şi ca hartă conceptuală, mintală, cognitivă, mind map (din limba engleză), a devenit în ultimul timp în didactică o metodă de învăţare foarte eficace ce pune accentul atât pe structurarea gândirii, ...
  • SOLCAN, Angela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    To teach a foreign language means to teach students to communicate both orally and in written form in this language. In order to achieve the proposed goals, the teacher must take into account that there are no students ...
  • CELPAN-PATIC, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    This paper is about the importance of interdisciplinarity in the process of foreign language teaching and learning at the Faculty of Foreign Languages and Literatures of the “Ion Creangă” State Pedagogical University. This ...
  • GUZUN, Maria (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Abordarea reflexivă ocupă un loc important în Curricumulul Naţional 2019, conceput cu scopul de a orienta predarea/învăţarea limbilor străine în aspect cognitiv, metacognitiv, reflexiv şi acţional. Aspectul reflexiv impune ...
  • ADAM, Irina (2020)
    Conducting a research into the history of the reflective approach, we tried to explain the way in which the reflectivity as a didactic aspect, the textual reflective approach in particular can be part of the educational ...
  • SOLCAN, Angela (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Prezentul articol tratează problema învățământului autoreglat al limbii franceze ca limbă străină in cadrul predării – învățării în mediul școlar din Republica Moldova. În cadrul societății actuale caracterizată de schimbări ...
  • OLOIERU, Anastasia; COJOCARU, Mihaela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    The article addresses monogamy as a principle of family relationships, but also as a legal, social and cultural adaptation. At the same time, the economic calculation as a criterion of the marital option is described and ...
  • MELNICIUC, Radu (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2024)
    The present study discusses the problem (specific to students from the Republic of Moldova) of the insufficient reading in general and, in particular, that of reading in a foreign language. The low level contact with the ...
  • AVORNICESĂ, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
    The literary text has long been central to interdisciplinary approaches. Recently, it has been studied within the CLIL framework (Content and Language Integrated Learning) due to its combination of linguistic and non-linguistic ...
  • SAVA, Anastasia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    Noțiunea de metodă euristică în didactică limbii franceze este relativ nouă, termenul fiind asociat anterior disciplinelor exacte, atunci când Arhiemede, descoperind legea fizicii, a spus: Eureca – am gasit! În didactică, ...
  • ZAHARIA, Viorica (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Les critiques soutiennent que la vie du Maître est similaire à la véritable existence de Boulgakov. Inspiré par les idées d'Amfiteatrov et Orlov, l'auteur a également utilisé des prototypes réels. D'où la conclusion que ...
  • AVORNICЕSĂ, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2022)
    The project-base learning is a basic method in the context of education sciences and language teaching. However, there are aspects that are not valued in certain pedagogical contexts. This article aims to elucidate the ...
  • GUZUN, Maria (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Le support La pragmatique du texte a été reconceptualisé en concordance avec le Curriculum National 2019. Le support est prévu pour 35 heures du contact direct / 115 heures du travail individuel Le nombre total d’heures – ...
  • SOLCAN, Angela (2015)
    La cursul de limbă franceză, atît studenţii, cît şi profesorii, pot fi într-o insecuritate lingvistică. Insecuritatea sau securitatea ţin de raportul pe care îl stabileşte un locutor între propria performanţă verbală şi ...
  • AKMOLLA, Güner; ILAŞCU, Yurie (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2017)
    This article describes her documentary visit to Toxobeni, Falesti, Republic of Moldova. The settlement was inhabited at the beginning of the twentieth-century, approximately from 1241 onwards, and then „Moldovanized” in ...