REPOZITORIU UPSC

Browsing by Title

Browsing by Title

Sort by: Order: Results:

  • SOFRONIE, Natalia (2015)
    Cadrul European Comun de Referință pentru Limbi (CECRL) reprezintă, la momentul actual, un document de politică educațională în domeniul predărilor Limbilor Străine. Printre numeroasele aspecte pe care le cuprinde, găsim ...
  • BULAT, Ana (2017)
    Utilizat, inițial în domeniul formării profesionale (anii 80), demersul bazat pe competențe (approche par compétences - APC) în învățământ este orientat spre dobândirea de către elevi a competențelor de durată, capabile ...
  • SOLCAN, Angela (2017)
    Statutul dublu al viitorului profesor de limbi străine constituie un context favorabil de a pune în aplicare o serie de modele, având ca obiectiv dezvoltarea competențelor indispensabile învățării autonome. Studentul trebuie ...
  • CELPAN-PATIC, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2022)
    It is well known that contrastive analysis is a heuristic method, therefore, this study aims to facilitate the methodology of language teaching. We propose to address the specificities of teaching verbs of movement (Vm). ...
  • SAVA, Anastasia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Harta euristică cunoscută şi ca hartă conceptuală, mintală, cognitivă, mind map (din limba engleză), a devenit în ultimul timp în didactică o metodă de învăţare foarte eficace ce pune accentul atât pe structurarea gândirii, ...
  • SOLCAN, Angela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    To teach a foreign language means to teach students to communicate both orally and in written form in this language. In order to achieve the proposed goals, the teacher must take into account that there are no students ...
  • CELPAN-PATIC, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    This paper is about the importance of interdisciplinarity in the process of foreign language teaching and learning at the Faculty of Foreign Languages and Literatures of the “Ion Creangă” State Pedagogical University. This ...
  • GUZUN, Maria (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Abordarea reflexivă ocupă un loc important în Curricumulul Naţional 2019, conceput cu scopul de a orienta predarea/învăţarea limbilor străine în aspect cognitiv, metacognitiv, reflexiv şi acţional. Aspectul reflexiv impune ...
  • ADAM, Irina (2020)
    Conducting a research into the history of the reflective approach, we tried to explain the way in which the reflectivity as a didactic aspect, the textual reflective approach in particular can be part of the educational ...
  • SOLCAN, Angela (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Prezentul articol tratează problema învățământului autoreglat al limbii franceze ca limbă străină in cadrul predării – învățării în mediul școlar din Republica Moldova. În cadrul societății actuale caracterizată de schimbări ...
  • SAVA, Anastasia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    Noțiunea de metodă euristică în didactică limbii franceze este relativ nouă, termenul fiind asociat anterior disciplinelor exacte, atunci când Arhiemede, descoperind legea fizicii, a spus: Eureca – am gasit! În didactică, ...
  • ZAHARIA, Viorica (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Les critiques soutiennent que la vie du Maître est similaire à la véritable existence de Boulgakov. Inspiré par les idées d'Amfiteatrov et Orlov, l'auteur a également utilisé des prototypes réels. D'où la conclusion que ...
  • AVORNICЕSĂ, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2022)
    The project-base learning is a basic method in the context of education sciences and language teaching. However, there are aspects that are not valued in certain pedagogical contexts. This article aims to elucidate the ...
  • GUZUN, Maria (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Le support La pragmatique du texte a été reconceptualisé en concordance avec le Curriculum National 2019. Le support est prévu pour 35 heures du contact direct / 115 heures du travail individuel Le nombre total d’heures – ...
  • SOLCAN, Angela (2015)
    La cursul de limbă franceză, atît studenţii, cît şi profesorii, pot fi într-o insecuritate lingvistică. Insecuritatea sau securitatea ţin de raportul pe care îl stabileşte un locutor între propria performanţă verbală şi ...
  • AKMOLLA, Güner; ILAŞCU, Yurie (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2017)
    This article describes her documentary visit to Toxobeni, Falesti, Republic of Moldova. The settlement was inhabited at the beginning of the twentieth-century, approximately from 1241 onwards, and then „Moldovanized” in ...
  • AKMOLLA, Guner; ILAŞCU, Yurie (2017)
    This article describes her documentary visit to Toxobeni, Falesti, Republic of Moldova. The settlement was inhabited at the beginning of the twentieth-century, approximately from 1241 onwards, and then „Moldovanized” ...
  • CELPAN-PATIC, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    The teaching/learning of French as a foreign language is no longer like before, it has become an educational process that focuses on the needs of learners, giving particular importance to their difficulties encountered ...
  • CAIMAC, Nicoleta; CHIȘCA, Diana (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2022)
    Virtual labs bring together applications that allow you to simulate lab experiments. Also, they allow you to model the behavior of different objects from the real world in a computer-based training system. Practicing virtual ...
  • POSTOLACHI, Igor; BOCANCEA, Viorel; POSTOLACHI, Valentina (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2022)
    The article describes three laboratory works in physics, performed in a digital laboratory for seventh class. In pandemic conditions, the digital laboratory offers fundamental new opportunities for the development of the ...