REPOZITORIU UPSC

Browsing by Title

Browsing by Title

Sort by: Order: Results:

  • DAMIAN, Victor (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Jakov Mihajlovich Kopanskij, doctor habilitatus in history, professor (uni-versity professor), was born in March 22, 1930, in Causani town. During the pe-riod of 1949-1954, he was a student of the history department of ...
  • Plamadeala, Mariana (2015)
    As with all children, game activities should focus on active participation of the child in all activities. Because children with visual impairments may not be able to learn by watching what is going on around them, they ...
  • Grădinari, Galina (2014)
    The modern world is the product of ideas, beliefs and values of human imagination and culture that have shaped it over centuries. It has been created out of our minds as much as from the natural environment. The human mind ...
  • Anghel, Alexandru (2014)
    The game of badminton increasingly required in the population, especially among students. Review article is devoted to learning the game of badminton by the students of higher education institutions in the sports sections, ...
  • ȚAPU, Ion (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Currently in pre-university institutions, including at the primary stage are a number of methodologies applied quite effective for optimizing the training process within the subject "physical education". However it is not ...
  • Ţapu, Ion (2016)
    Currently in pre-university institutions, including at the primary stage are a number of methodologies applied quite effective for optimizing the training process within the subject "physical education". However it is not ...
  • BODIU, Marcel (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2017)
    According to the laws, primary school pupils during lessons education only acquire elements of sports games and actual games espouse in the gymnasium. To have a good preparation in this proposed large-scale application of ...
  • Zaharia, Viorica (2017)
    English writer John Fowles's success was due, primarily, his talent as a storyteller. His narratives are full of well-dosed moments of suspense - after well resolved at narrative - and compelling characters, able to transform ...
  • BARBĂNEAGRĂ, Alexandra; CORNICIUC, Sabina; CROITOR, Anna; CUCU, Lucia; MOCANU, Liuba; PETRENCO, Liuba; STOLETNEAIA, Ana; ZAVADSCHI, Ala (Grafic Design, 2016)
    Gagauz dilinin bașarılı üürenilmesi sıkı küçük ușaan psihika durumuna baalı: period, açan sözleșmäk kurulêr, ișliklän dolușêr, açan, düş gibi resimni, hem duygulandıran (pozitv yada negatv informaţiya) kolay aklında tutulêr; ...
  • Sofronie, Natalia (2015)
    Cadrul European Comun de Referință pentru Limbi (CECRL) reprezintă, la momentul actual, un document de politică educațională în domeniul predărilor Limbilor Străine. Printre numeroasele aspecte pe care le cuprinde, găsim ...
  • Bulat, Ana (2017)
    Utilizat, inițial în domeniul formării profesionale (anii 80), demersul bazat pe competențe (approche par compétences - APC) în învățământ este orientat spre dobândirea de către elevi a competențelor de durată, capabile ...
  • Solcan, Angela (2017)
    Statutul dublu al viitorului profesor de limbi străine constituie un context favorabil de a pune în aplicare o serie de modele, având ca obiectiv dezvoltarea competențelor indispensabile învățării autonome. Studentul trebuie ...
  • SAVA, Anastasia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Harta euristică cunoscută şi ca hartă conceptuală, mintală, cognitivă, mind map (din limba engleză), a devenit în ultimul timp în didactică o metodă de învăţare foarte eficace ce pune accentul atât pe structurarea gândirii, ...
  • CELPAN-PATIC, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    This paper is about the importance of interdisciplinarity in the process of foreign language teaching and learning at the Faculty of Foreign Languages and Literatures of the “Ion Creangă” State Pedagogical University. This ...
  • GUZUN, Maria (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Abordarea reflexivă ocupă un loc important în Curricumulul Naţional 2019, conceput cu scopul de a orienta predarea/învăţarea limbilor străine în aspect cognitiv, metacognitiv, reflexiv şi acţional. Aspectul reflexiv impune ...
  • SOLCAN, Angela (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Prezentul articol tratează problema învățământului autoreglat al limbii franceze ca limbă străină in cadrul predării – învățării în mediul școlar din Republica Moldova. În cadrul societății actuale caracterizată de schimbări ...
  • SAVA, Anastasia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    Noțiunea de metodă euristică în didactică limbii franceze este relativ nouă, termenul fiind asociat anterior disciplinelor exacte, atunci când Arhiemede, descoperind legea fizicii, a spus: Eureca – am gasit! În didactică, ...
  • ZAHARIA, Viorica (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Les critiques soutiennent que la vie du Maître est similaire à la véritable existence de Boulgakov. Inspiré par les idées d'Amfiteatrov et Orlov, l'auteur a également utilisé des prototypes réels. D'où la conclusion que ...
  • GUZUN, Maria (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Le support La pragmatique du texte a été reconceptualisé en concordance avec le Curriculum National 2019. Le support est prévu pour 35 heures du contact direct / 115 heures du travail individuel Le nombre total d’heures – ...
  • Solcan, Angela (2015)
    La cursul de limbă franceză, atît studenţii, cît şi profesorii, pot fi într-o insecuritate lingvistică. Insecuritatea sau securitatea ţin de raportul pe care îl stabileşte un locutor între propria performanţă verbală şi ...