REPOZITORIU UPSC

Browsing by Author "OLĂRESCU, Valentina"

Browsing by Author "OLĂRESCU, Valentina"

Sort by: Order: Results:

  • OLĂRESCU, Valentina; DUMITRU, Gabriela (2016-05)
    The family of disabled children crossing a crisis generated by divorce is in a higher psychosocial vulnerability position than typical family feature, vulnerability generated by the specific context of support and care of ...
  • OLĂRESCU, Valentina; BUGANU, Diana Alina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2024)
    The brain coordinates all human activity. Any dysfunction of the nervous system affects human psycho-behavior. Brain lesions located in the motor area of the brain trigger disturbances in the development of language and ...
  • BUGANU, Diana Alina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2021)
    Scopul cercetării: elaborarea, implementarea și validarea eficienței unui program sistemic de intervenție psiho-logopedică, destinat remedierii tulburărilor de limbaj și comunicării, în baza studierii/evaluării particularităților ...
  • OLĂRESCU, Valentina (2015)
    Social and economic changes have had an impact on the appearance of ethical and moral citizens. Freedom, has received a major affordability connotation. The most vulnerable have become Preteens and adolescents, those who ...
  • OLĂRESCU, Valentina; CRISTESCU, Delia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2024)
    From an ecological perspective, resilience can be considered as the ability of a system (e.g. child, family, school) to recover and to adapt, following exposure to an adverse event, such as natural disasters, domestic ...
  • OLĂRESCU, Valentina; DIACONU, Maria (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    Emotional-behavioral disorder (EBD) refers to a situation in which an individual’s behavioral or emotional response in school is so different from generally accepted norms according to age, ethnicity, or culture that it ...
  • OLĂRESCU, Valentina; PONOMARI, Dorina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Articolul are conotație teoretică, reieșind din vaga cunoaștere și insuficienta aplicație practică a ritmicii logopedice - logoritmicii. Sunt dezvăluite atributele generale, referitoare la scop, obiective, principii, metode ...
  • OLĂRESCU, Valentina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Predarea cursului “Psihoneurologia” este indicată studenților instituțiilor superioare de învățământ care urmează să activeze în calitate de pedagogi, psihologi, logopezi în așezămintele preșcolare și școlare.
  • OLĂRESCU, Valentina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2024)
    Language disorders can be remedied or recovered through specialized speech therapy intervention, associated with drug and non-drug treatment. In the paper, the directions of activity of the speech therapist in the language ...
  • OLĂRESCU, Valentina; VELEANOVICI, Armand (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2014)
    Problematica abuzului și neglijării copilului este globală, existând în toate țările lumii forme diverse de manifestare a acestora, uneori fiind înrădăcinate în practicile culturale, economice și sociale specifice. O mare ...
  • OLĂRESCU, Valentina; BUGANU, Diana Alina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    The work has a theoretical-practical specificity, through which the analysis and synthesis of the literature in the field of speech therapy is carried out, regarding the evolution and development of language in children, ...
  • OLĂRESCU, Valentina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2020)
    The rehabilitation of the voice of children with organic diseases of the larynx has been and remains too little studied, including in our space. The foundations of orthophonic rehabilitation were laid at the end of the ...
  • OLĂRESCU, Valentina; BUGANU, Diana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Dysarthria as a neurological language disorder, we find it associated with various forms of disontogenes and pathologies, often in multiple disabilities, but also in mild encephalopathic forms. Reference is made to the ...
  • OLĂRESCU, Valentina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Prezenta lucrare este utilă şi destinată tuturor celor care activează cu copii cu reținere în dezvoltarea psihică – psihologilor, învățătorilor, profesorilor, asistenților sociali, părinților copiilor marcați de RDP, ...
  • OLĂRESCU, Valentina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    The paper, I think, is welcome for those who work and live through children: counselors, psychotherapists, those who are looking for new ways of working with children; for teachers who understand that the child's feelings ...
  • OLĂRESCU, Valentina; ALEXA, Sergiu (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    The article describes the forms of dysarthria that have high interference, require delimitation and specific approach. Bulbar and pseudobulbar dysarthria are found in people of different ages. The lesion is located on the ...
  • OLĂRESCU, Valentina; VELEANOVICI, Armand (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Scopul cercetării a constat în determinarea tulburărilor emoționale consecință a abuzului și neglijării la copiii în vârstă de 8-12 ani și în elaborarea şi implementarea unui program psihoterapeutic de ameliorare a acestor ...
  • OLĂRESCU, Valentina; PONOMARI, Dorina (2017)
    The paper talks about the types of communication in preschool - as crucial in the development of the human psyche and one of the main types of human activity. Various researchers printed communication concept different ...