Abstract:
În studiu este analizată implementarea învățării bazate pe sarcini (TBL) în cadrul unui curs avansat de engleză de afaceri, evaluând eficacitatea sa pedagogică prin metode combinate. Cercetarea corelează date cantitative din chestionarele studenților cu observații calitative ale colegilor și reflecții ale instructorului, examinând impactul TBL asupra implicării, modelelor de participare și a dezvoltării lingvistice. Rezultatele demonstrează că TBL stimulează utilizarea autentică a limbii, rezolvarea colaborativă de probleme și motivarea studenților, în special în contexte profesionale. Sunt identificate însă două provocări principale: dificultatea oferirii de feedback corectiv fără a afecta fluența și tensiunea dintre finalizarea sarcinilor și focalizarea lingvistică. De asemenea, sunt analizate dinamici de participare între diferite tipuri de personalități ale cursanților, evidențiind cum TBL poate echilibra implicarea. Pe baza acestor constatări sunt propuse strategii diferențiate de implementare – versiuni puternice de TBL pentru niveluri avansate și abordări scaffoldate pentru intermediari – pentru a optimiza balanța dintre fluență și acuratețe lingvistică