Abstract:
Romanul „Concert din muzică de Bach” de Hortensia Papadat-Bengescu are un grad ridicat de complexitate și poate fi, din punct de vedere al limbajului artistic, o nouă provocare de lectură pentru elevii de clasa a XII-a. Conținutul textului expune personaje în subtilități psihologice uimitoare, învățându-i pe elevi să fie atenți la detalii atunci când citesc și să învețe să-i înțeleagă pe cei din jur, deducând trăsăturile lor definitorii din manifestarea psihologiei lor în atitudini față de oameni, în comportamente concrete. În acest sens, vom propune o serie de strategii didactice care să răspundă nevoilor de predare a unităților de conținut și de formare a competențelor specifice bazate pe roman.
Description:
The novel "Concert din muzică de Bach" by Hortensia Papadat-Bengescu has a high degree of complexity and can be, in terms of artistic language, a new reading challenge for 12th grade students. The content of the text exposes characters in amazing psychological subtleties, teaching students to pay attention to details when reading and to learn to understand those around them, deducing their defining traits from the manifestation of their psychology in attitudes towards people, in concrete behaviors. In this regard, we will propose a series of teaching strategies that will meet the needs of teaching content units and training specific skills based on the novel.