Abstract:
The work aims to present a didactic proposal based on the methodology of the Classroom Study, to be worked with chemistry teachers at different levels of education. The Lesson Study, which has been used as a strategy in teacher training in different countries, has a prominence in the teaching of Mathematics based on problem solving. In this sense, the article seeks to adapt the stages of the Class Study process, with a look at and for the training and professional development of Chemistry teachers, in order to arouse their interest and participation in collaborative and participatory groups, which minimizes the view of the solitary teaching work, in addition, a significant production of the application of this proposal is expected, in Chemistry classes with a spectrum of possibilities of content in the area.
Description:
Lucrarea își propune să prezinte o propunere didactică bazată pe metodologia Classroom Study, care să fie lucrată cu profesori de chimie de diferite niveluri de învățământ. Studiul lecției, care a fost folosit ca strategie în formarea profesorilor în diferite țări, se remarcă în predarea matematicii bazate pe rezolvarea problemelor. În acest sens, articolul urmărește să adapteze etapele procesului de studiu la clasă, în vederea formării și dezvoltării profesionale a cadrelor didactice de chimie, pentru a trezi interesul și participarea acestora în grupuri colaborative și participative, ceea ce minimizează viziunea muncii didactice solitare, în plus, se așteaptă o producție semnificativă a aplicării acestei propuneri, la cursuri de chimie cu un spectru de posibilități de conținut în domeniu.