Abstract:
The questionnaire is addressed to the parents of students with disabilities and respectively CES in the secondary school cycle (classes VIII, IX), including home schooling and vocational technical education, including recent graduates of vocational schools.
This questionnaire aims to contribute to the quantitative and qualitative analysis and interpretation of parents' perceptions and opinions regarding the role of school and vocational counseling of students with CES, in support of integration.
The provision of psycho pedagogical assistance services requires permanent reporting to the needs of the beneficiaries.
Please be kind enough to answer the following questions, your answers are strictly confidential, to be used only for analysis purposes, in the research part of the doctoral thesis, supported within the STATE PEDAGOGICAL UNIVERSITY "ION CREANGĂ" IN CHIȘINAU , SCIENTIFIC COUNCIL FOR STUDIES DOCTORAL UNIVERSITY, DOCTORAL SCHOOL "SCIENCES OF EDUCATION".
Description:
Chestionarul se adresează părinților elevilor cu dizabilități și respectiv CES din ciclul gimnazial (clasele VIII, IX), inclusiv cu învățământ la domiciliu și din învățământul profesional tehnic, inclusiv proaspeți absolvenți ai școlilor profesionale.
Acest chestionar urmărește să contribuie la analizarea și interpretarea cantitativă și calitativă a percepțiilor și opiniilor părinților privind rolul consilierii școlare și vocaționale a elevilor cu CES, în sprijinul integrării.
Asigurarea serviciilor de asistență psihopedagogică presupune raportarea permanentă la nevoile beneficiarilor.
Vă rog să aveți amabilitatea de a răspunde la următoarele întrebări, răspunsurile dumneavoastră sunt strict confidențiale, urmând a fi utilizate doar în scopuri de analiză, în partea de cercetare a tezei de doctorat, susținută în cadrul UNIVERSITĂȚII PEDAGOGICE DE STAT „ION CREANGĂ” DIN CHIȘINĂU, CONSILIUL ȘTIINȚIFIC PENTRU STUDII UNIVERSITARE DE DOCTORAT, ȘCOALA DOCTORALĂ „ȘTIINȚE ALE EDUCAȚIEI”.