Abstract:
Articolul țintește prezentarea unui aspect interdisciplinar al matematicii și biologiei în învățământul secundar. Astfel, conceptul de mulțime servește ca un instrument educativ pentru a promova învățarea interdisciplinară, oferindu-le elevilor oportunități de a explora legături între diverse domenii și de a dezvolta o gândire analitică și aplicativă. Modelarea matematică, aplicabilă pe niveluri empirice și teoretice, permite descrierea obiectelor, fenomenelor sau proceselor prin intermediul limbajului matematic, facilitând astfel transferul cunoștințelor între domenii. În cazul dat, conceptul de mulțime devine un punct de plecare în formularea unor exerciții care reflectă conexiuni interdisciplinare între matematică și anumite aspecte din biologie.
Description:
The article aims to present an interdisciplinary aspect of mathematics and biology in secondary education. Thus, the crowd concept serves as an educational tool to promote interdisciplinary learning, providing students with opportunities to explore connections between diverse fields and develop analytical and applied thinking. Mathematical modelling, applicable on empirical and theoretical levels, allows the description of objects, phenomena or processes through mathematical language, thus facilitating the transfer of knowledge between fields. In the given case, the concept of the crowd becomes a starting point in the formulation of exercises that reflect interdisciplinary connections between mathematics and certain aspects of biology.