Abstract:
Metodologia STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică) reprezintă un cadru educațional interdisciplinar care integrează învățarea acestor domenii pentru a dezvolta abilități complexe în rândul elevilor. În liceele tehnologice, abordările STEAM oferă noi oportunități pentru predarea matematicii, punând accent pe aplicații practice relevante pentru piața muncii. Acest articol explorează integrarea metodologiei STEAM în predarea matematicii și exemplifică un proiect interdisciplinar, denumit „Planul de afaceri”, realizat de elevii din clasa a X-a de la Liceul Tehnologic „Anghel Saligny”, Bacău, România.
Description:
The STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) methodology is an interdisciplinary educational framework that integrates the learning of these fields to develop complex skills among students. In high schools of technology, STEAM approaches offer new opportunities for teaching mathematics, emphasizing practical applications relevant to the labor market. This article explores the integration of the STEAM methodology in the teaching of mathematics and exemplifies an interdisciplinary project, called „Business Plan", made by the students of the 10th grade from the "Anghel Saligny" Technological High School, Bacău, Romania.