Abstract:
Acest articol își propune să evidențieze exemple de activități educaționale privind protecția și conservarea mediului în zona de stepă a sudului Moldovei. Activitățile educaționale în raport cu protecția și conservarea mediului pot fi desfășurate cu elevii, aplicând diverse strategii/tehnologii didactice în diferite forme. Un stimulent eficient în educarea elevilor pentru protecția mediului sunt organizarea și desfășurarea de dezbateri și discuții pe teme de mediu locale, victorine și concursuri pe teme de mediu, expoziții de mediu, festivaluri de mediu, interviuri cu locuitori ai comunității de domiciliu etc. Rolul cognitiv, formativ și afectiv al activităților educaționale privind protecția și conservarea mediului este argumentat și prin formarea la elevi a unui comportament responsabil, prin asigurarea unei culturi ecologice și intelectuale în raport cu mediul local.
Description:
This paper aims to highlight examples of educational activities on environmental protection and conservation in the steppe area of Southern Moldova. Educational activities in relation to environmental protection and conservation can be carried out with students, applying various didactic strategies/technologies in different forms. An effective stimulus in educating students for environmental protection are the organization and conduct of debates and discussions on local environmental issues, victorines and competitions on environmental issues, environmental exhibitions, environmental festivals, interviews with residents of the home community ect. The cognitive, formative and affective role of educational activities on the protection and conservation of the environment is also argued by the formation for students of responsible behaviour, by ensuring an ecological and intellectual culture in relation to the local environment.