Abstract:
The article is a debate about children's folklore that continues to shape children's artistic aesthetic perception. The paper addresses how we frame questions about the aesthetics of today's children's folklore. The debate is based on the issue of complexity and its role, which is inherently complex and the complexity must not elude the child. We add the moral, intellectual and educational implications of creating poems / lyrics. The review of the specific creations of children's folklore is made starting from the artistic-esthetic elements specific to each one. The connection with music is an important element that should not be omitted when talking about artistic-aesthetic culture. Theoretical and experimental identification of the specifics of artistic-aesthetic knowledge is an important, basic premise, in order to integrate the methodologies of artistic-aesthetic education from the perspective of strengthening pedagogical approaches on the principle of forming elements of artistic-aesthetic culture.
Description:
Textul prezintă o dezbatere despre folclorul copiilor care continuă să modeleze percepția artistic-estetică a copiilor. Lucrarea abordează modul în care încadrăm întrebări despre estetica folclorului copiilor de astăzi. Dezbaterea se bazează pe problema complexității și rolul acestuia, care este în mod inerent complex, iar complexitatea nu trebuie să eludeze copilul. Adăugăm implicațiile morale, intelectuale și educaționale ale creării poeziilor/ versurilor. Trecerea în revistă a creațiilor specifice folclorului pentru copii este realizată pornind de la elementele artistic-estetice specifice fiecăreia. Legătura cu muzica este un element important ce nu trebuie omis atunci când vorbim de cultura artistic-estetică. Identificarea teoretică și experimentală a specificului cunoașterii artistic-estetice este o premisă importantă, de bază, în vederea integrării metodologiilor educației artistice-estetice din perspectiva fortificării demersurilor pedagogice pe principiul formării elementelor culturii artistic-estetice.