Abstract:
Articolul subliniază importanța dezvoltării competențelor de învățare pe tot parcursul vieții pentru asigurarea conectării reale a școlii cu piața muncii. Este propus modelul pedagogic 4-dimensional și este arătat cum poate fi aplicat acest model pe exemplul mișcării rectilinii. Modelul este structurat pe patru dimensiuni: cogniția, metodologia educațională, dezvoltarea competențelor și complexitatea disciplinară. Fiecare dimensiune sau axă este împărțită în 4 etape, care ajută elevii să avanseze în înțelegerea conceptuală a noțiunilor învățate și să aplice conceptele fizice în situații reale. Este arătat că acest model pedagogic este susținut de strategii didactice bazate pe cercetarea pedagogică.
Description:
This article highlights the importance of developing lifelong learning skills to ensure a real connection between school and the labor market. A four-dimensional pedagogical model is proposed and demonstrated using the example of linear motion. The model is structured along four dimensions: cognition, educational methodology, skill development, and disciplinary complexity. Each dimension or axis is divided into four stages, enabling students to progress in their conceptual understanding of the notions learned and to apply physical concepts in real-life situations. It is shown that this pedagogical model is supported by teaching strategies grounded in educational research.