Abstract:
The given article approaches the concept of pedagogical research – participatory action, carrying out an analysis of the stages of the given research and its design. The development of modern society attests to the fact that progress will be linked more and more to knowledge. In this context, there is the need to analyze the concept of understanding the various changes taking place in society, and an important way to satisfy the need for knowledge is research, in our case – research as a participatory action, where both teaching staff in the field are involved academic as well as various community agents who are aware of the problems facing society.
Description:
Articolul dat abordează conceptul de cercetare pedagogică – acțiune participativă, realizându-se o analiză a etapelor cercetării date și designul acesteia. Dezvoltarea societăţii moderne atestă faptul că progresul va fi legat din ce în ce mai mult de cunoaştere. În acest context apare necesitatea de a analiza conceptul înțelegere a diverselor schimbări ce au loc în societate, iar o modalitate importantă de a satisface nevoia de cunoaştere este cercetarea, în cazul nostru – cercetarea ca acțiune participativă, unde sunt implicați atât cadrele didactice din domeniul academic, cât și diverși agenți ai comunității care sunt la curent cu problemele cu care se confruntă societatea.