Abstract:
The article examines the essay as an educational product. The author compares the terms "an educational product" and "a learning product" and concludes that an essay is a learning product obtained personally by the student as a result of his educational activities and relates to the subject matter produced within the discipline. The aim of the article is to present the characteristics of an essay as a learning product of the secondary school student (structure, type), to outline the tasks the student faces when creating it, and to describe the criteria for evaluating his work (relevance to the topic, argumentation, linguistic richness, compositional coherence and stylistic unity).
Description:
Articolul tratează eseul ca produs educațional. Autorul compară termenii „produs educațional" și „produs de învățare" și concluzionează că eseul este un produs de învățare, obținut personal de elev în urma activității sale educaționale și care aparține produsului disciplinar. Scopul articolului este de a prezenta particularitățile eseului ca produs al elevului de gimnaziu (structură, tip), de a contura sarcinile cu care se confruntă elevul la realizarea lui și de a descrie criteriile de evaluare a acestei lucrări (corespondența cu subiectul, argumentarea, bogăția lingvistică, structura compozițională și unitatea stilului).