Abstract:
Atașamentul, ca proces mental complex, este unul dintre cele mai importante procese identificate de cercetătorii din domeniul psihologiei, etologiei, neurologiei etc. și un factor determinant al multor alegeri pe care le transformăm în obiceiuri și le integrăm în aria noastră comportamentală. Temperamentul, pe de altă parte, cu caracterul său înnăscut, are un rol de neînțeles încă pe deplin. Preocupați de cauzele care pot perturba echilibrul unei clase de elevi și studiind literatura de specialitate, am descoperit importanța pe care atașamentul și temperamentul o pot avea în acest sens. În același timp, am constatat că, în manieră managerială, cercetarea relației dintre atașament, temperament și conflict este încă la început și merită mai multă atenție. Așa am ajuns să decupăm din multitudinea de posibilități de abordare a atașamentului și a temperamentului, situația în care aceste procese sunt determinanți ai conflictului în clasă.
Description:
Attachment, as a complex mental process, is one of the most important processes identified by researchers in the fields of psychology, ethology, neurology, etc. and a determining factor of many choices that we turn into habits and integrate into our behavioral area. Temperament, on the other hand, with its innate character has an incomprehensible role yet fully. Concerned about the causes that may disturb the balance of a class of students and studying the literature, we discovered the importance that attachment and temperament can have in this regard. At the same time, we have found that, in mancazacy respects, the research into the relationship between attachment, temperament and conflict is still in its infancy and deserves more attention. This is how we came to cut from the multitude of possibilities to approach attachment and temperament, the situation in which these processes are determinants of conflict in the classroom.