Abstract:
The article evokes the behavior of teaching staff within university departments/chairs, which depends on the influence of groups and structures within the university, whose objectives are the application of theoretical knowledge to make the educational process more efficient. The role of the group is important in satisfying individual needs in the participation of faculty members in groups such as: the needs of belonging, the needs of friendship, support, love, the needs of developing, strengthening or verifying the individual's sense of identity and maintaining self-respect , emotional needs, problem-solving needs.
Description:
Articolul evocă comportamentele cadrelor didactice din cadrul departamentelor/ catedrelor universitare, care depinde de influența grupurilor și a structurilor din cadrul universității, ale căror obiective sunt aplicarea cunoștințelor teoretice pentru eficientizarea procesului educațional. Rolul grupului este important în satisfacerea nevoilor individuale în participarea membrilor catedrei în grupuri cum ar fi: nevoile de apartenență, nevoile de prietenie, sprijin, dragoste, nevoile de dezvoltare, consolidare sau verificare a simțului de identitate al individului și de menținere a respectului de sine, nevoile emoționale, nevoile de soluționare a problemelor.