Abstract:
Studiu realizat în cadrul proiectului de cercetări științifice „Metodologia implementării TIC în procesul de studiere a științelor reale în sistemul de educație din Republica Moldova din perspectiva inter/transdisciplinarității (concept STEAM)”, Programul „Program de stat” (2020-2023), Prioritatea IV: Provocări societale, cifrul 20.80009.0807.20, cu suportul financiar oferit de Agenția Națională pentru Cercetare și Dezvoltare, Institutul de Științe ale Educației, în parteneriat cu Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”.
Description:
Lucrările de laborator au un rol important în formarea competențelor specifice fizicii. Elevii investighează fenomene, analizează și interpretează date, informații, dobândesc abilități practice, aplică cunoștințele teoretice în situații reale etc. De rând cu competențele din domeniul STEM, absolventul de mâine are nevoie de competențe digitale. Aceasta este o cerință a societății, dictată de informatizarea totală a activității umane. Utilizarea echipamentelor digitale în procesul educațional ne permite să facilităm formarea acestor competențe. Înlocuirea echipamentului fizic tradițional cu unul digital este un imperativ al timpului.