Abstract:
The article presents the results of the application of special techniques for the formation of graphomotor skills in two students with mental retardation (intellectual disabilities) in home-based learning. Multiple graphical errors, difficulties of writing were the consequences of the slowness of the processing of sensory information, imperfections of interanalytical integration, imperfections of visual and motor control of movements leads to numerous graphical errors and difficulties of writing. The results of the study of the state of graphomotor skills in students showed the following: one student has a low level of formation of graphomotor skills, the second has an average.
Description:
Articolul prezintă rezultatele aplicării unor tehnici speciale de formare a abilităților grafomotorii la doi elevi cu retard mental (dizabilități intelectuale) în învățarea la domiciliu. Erorile grafice multiple, dificultățile de scriere au fost consecințele lenții procesării informațiilor senzoriale, imperfecțiunile integrării interanalitice, imperfecțiunile controlului vizual și motor al mișcărilor duc la numeroase erori grafice și dificultăți de scriere. Rezultatele studiului stării grafomotorii la elevi au arătat următoarele: un elev are un nivel scăzut de formare a grafomotricității, al doilea are o medie.