Abstract:
Music education, along with other educational subjects, contributes effectively to the achievement of students aesthetic education. Thus, it is up to the teacher to systematise the content, objectives and most effective methods in such a way as to systematically and continously combine the action of knoweledge of artistic reality. Vocal-choral singing is therefore a specific form of social-community dialogue with cultural and aesthetic values, witch, integrated with individual and collective cultural activities, gives intellectual and emotional support to the individual, encouraging them to communicate and respond to challenges.
Description:
Educația muzicală, alături de alte discipline de învățământ, contribuie eficient la realizarea educației estetice a elevilor. Astfel, cadrului didactic îi revine sarcina de a sistematiza conținutul, obiectivele, metodele cele mai eficiente, în așa fel, încât să îmbine sistematic și continuu acțiunea de cunoaștere a realității artistice. Așadar, cântul vocal-coral este o modalitate specifică a dialogului social-comunitar cu valențe culturale și estetice, care, integrat activităților culturale, individuale și colective, dă un suport intelectual și emoțional individului, determinându-l să comunice și să răspundă provocărilor.