Abstract:
The proposed article highlights an alternative assessment method, the project method, which emphasizes the individuality and creativity of the student. The project is a modern assessment method that allows students to develop their teamwork skills. The activities, which take place during a thematic project, ensure active learning, reflecting the interests and experience of students by making transdisciplinary products: posters, ppt, albums, magazine or newspaper pages, opinion polls, small plays, contests, trips literature, thematic maps, essays, essays, book review, brochure, digital textbook, letter, blog, etc.
Description:
Articolul propus evidențiază o metodă de evaluare alternativă, metoda proiectului, care pune accentul pe individualitatea și creativitatea elevului. Proiectul este o metodă de evaluare modernă care permite elevilor să își dezvolte abilitățile de a lucra în echipă. Activitățile, care se desfășoară pe parcursul unui proiect tematic, asigură o învățare activă, reflectând interesele și experiența elevilor prin realizarea produselor transdisciplinare: postere, ppt, albume, pagini de revistă sau ziar, sondaje de opinie, mici piese de teatru, concursuri, excursii literare, mape tematice, referate, eseuri, recenzie de carte, broșură, manual digital, scrisoare, blog etc.