Abstract:
The didactic activity is the environment not only for informing the student, but also for training and education. The time that children dedicate to the teaching process is a significant part of their lives, so it is natural that the well-being of educators should occupy a leading place in this context. This article clarifies the importance of well-being and its impact on the cognitive, social, emotional development of the student, as well as the ways to ensure it in school, based on some examples of practices. It is proven that positive feelings qualitatively influence the cognitive process and affect success in adult life, hence the actuality of the topic.
Description:
Activitatea didactică este mediul nu doar de informare a elevului, dar și de formare și educare. Timpul pe care îl dedică copiii procesului didactic este o parte semnificativă din viața lor, de aceea este firesc ca starea de bine a educabililor să ocupe un loc principal în acest context. În articolul de față este elucidată importanța stării de bine și impactul acesteia asupra dezvoltării cognitive, sociale, emoționale a elevului, de asemenea, modurile de asigurare a acesteia în școală, în baza unor exemple de practici. Este demonstrat faptul că trăirile pozitive influențează calitativ procesul cognitiv și afectează succesul în viața de adult, de aici și actualitatea temei.