Abstract:
In the current context, it is necessary to reorient the instructive-educational activity carried out by teachers in the sense of frequent use of modern teaching-learning methods because they are the ones that ensure success in education, the percentage of "functional illiterates" being significantly reduced. Teaching methods can be defined as "ways of action with which students, independently or under the guidance of the teacher, acquire knowledge, develop their skills and abilities, aptitudes, attitudes, conception of the world and life" (M. Ionescu). Problematization is a method of scientific research because the great scientific discoveries started from the identification of some problems, and their solution materialized in the discovery of some laws and theories.
Description:
În contextul actual se impune o reorientare a activității instructiv-educative desfășurată de către dascăli în sensul utilizării frecvente a metodelor moderne de predare-învățare deoarece acestea sunt cele care asigură reușita în educație, procentul ,,analfabeților funcționali” reducându-se simțitor. Metodele de învățământ pot fi definite ca „modalități de acțiune cu ajutorul cărora, elevii, în mod independent sau sub îndrumarea profesorului, își însușesc cunoștințe, își formează priceperi și deprinderi, aptitudini, atitudini, concepția despre lume și viață”(M. Ionescu). Problematizarea este o metodă de cercetare științifică deoarece marile descoperiri științifice au pornit de la identificarea unor probleme, și rezolvarea lor s-a concretizat în descoperirea unor legi și teorii.