Abstract:
The article covers aspects of the usage of complex numbers in geometry, physics, digital graphics and fractal’s geometry. The information presented in the article on some aspects of the history of complex numbers can become a way of motivating students to study the chapter “Complex numbers”. Interdisciplinary approaches and motivating students to learn all disciplines require methodological bases for an integrated system of skills training mechanisms to integrate mathematical acquisitions acquired with other knowledge, including physics, chemistry, biology, cyber computer, to solve problems in real-world and/or modeled situations.
Description:
Articolul vizează aspecte ale utilizării numerelor complexe în geometrie, fizică, grafica digitală și geometria fractalilor. Informațiile prezentate în articol cu referire la unele momente din istoria numerelor complexe pot deveni un mijloc de motivare a elevilor pentru studierea capitolului “Numere complexe”. Abordarea interdisciplinară și motivarea elevilor pentru învățarea tuturor disciplinelor necesită baze metodologice ale unui sistem integrat de mecanisme de formare a competenţei de integrare a achiziţiilor matematice dobândite cu alte cunoştințe, inclusiv din fizică, chimie, biologie, informatică, pentru rezolvarea problemelor în situaţii reale şi/sau modelate.