Abstract:
Una dintre cele mai mari provocări pentru cadrul didactic în prezent este posibilitatea asimilării tehnicilor, instrumentelor și contentului de aplicații, softuri, simulări etc. existent. Fiind complementare materialului didactic recomandat de reperele metodologice privind organizarea procesului educațional la disciplina fizica au scopul ridicării asimilării de către elevi a termenilor științifici, formării mai rapide și corecte a competențelor specifice disciplinei fizica și nu numai. Unul din instrumentele ușor asimilabile sunt, consider, simulările, accesibile, fără cerințe speciale pentru descărcare și funcționare offline de pe practic orice dispozitiv. În acest caz este vizibil doar rezultatul, invizibile fiind calculele necesare pentru obținerea rezultatelor prezentate în simulări. Utilizarea acestora nu permite formarea la elevi deprinderile de calculare sau memorizare a relațiilor matematice necesare descrierii evenimentului din simulare. Despre utilizarea simulărilor la orele de fizică și anume la studierea circuitelor electrice am discutat și la ultima formare pentru profesorii de fizică din vara anului curent, realizată de UST, și desigur care a avut loc cu regret online. A fost abordat subiectul privitor la studiul și calculul circuitelor electrice cu ajutorului simulărilor însă din păcate nu s-a reușit, din lipsa timpului, propunerea algoritmului și relațiilor matematice de rezolvare a acestora, ceea ce voi încerca să realizez în cele ce urmează.