Abstract:
The material proposes to teachers who teach science a methodology based on investigation. The exemplified theme aims at a larger issue, at the level of STEM disciplines, helping teachers to approach in a new, interactive and attractive way current issues with major social impact. Investigative methods give students the opportunity to express themselves and the responsibility to make informed decisions. Traditionally, students learn and perceive knowledge as a content, while the method of research through interdisciplinary projects aims to acquire complex knowledge, in which values and arguments matter as much as facts. This change is a great challenge for both students and teachers.
Description:
Materialul propune cadrelor didactice care predau științe o metodologie bazată pe investigaţie. Tema exemplificată vizează o problematică mai largă, la nivelul disciplinelor STEM, ajutând cadrele didactice să abordeze într-o manieră nouă, interactivă și atractivă tematici de actualitate și cu impact social major. Metodelele investigative oferă elevilor posibilitatea de auto-exprimare și responsabilitatea de a ajunge la decizii informate. În mod tradiţional elevii învaţă şi percep cunoștințele ca un conţinut, în timp ce metoda cercetării prin proiecte interdisciplinare are ca obiectiv însuşirea unor cunoştinţe complexe, în care valorile şi argumentele contează la fel de mult ca faptele. Această schimbare reprezintă o mare provocare, atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice.