Abstract:
The dynamics of the modern educational process determines the continuous improvement of the structuring strategies of the three stages of the didactic approach: teaching, learning, evaluation. In this article, the defining aspects, the advantages and limits of the formative assessment, the objectives, the criteria for selecting a certain test in the course of Romanian as a foreign language are identified and analyzed. The theoretical milestones are argued by exposing some examples of assessment methods and tools that contribute to the efficiency of the training process in groups of foreign medical students with A1/A2 level of knowledge of the Romanian language.
Description:
Dinamica procesului educativ modern determină perfecționarea continuă a strategiilor de structurare a celor trei etape ale demersului didactic: predare, învățare, evaluare. În articolul de față sunt identificate și analizate aspectele definitorii, avantajele și limitele evaluării formative, obiectivele, criteriile de selectare a unei anumite probe în cadrul cursului de limba română ca limbă străină. Reperele teoretice sunt argumentate prin expunerea unor exemple de metode și instrumente de evaluare ce contribuie la eficientizarea procesului de instruire în grupele de mediciniști străini cu nivelul A1/A2 de cunoașterea limbii române.